en far har brug for hjælp

  • Uden at ville erklære mig som den helt store ekspert (måske netop på grund af dette) har jeg en lille indvendelse til jeres kommentarer.


    Nyt system til 3k - relativ dyrt


    Købe og montere ny køler + OC - ikke sikkert at han har mod på det, det tog rigtig længe for jeg havde lyst til at prøve at oc min pc første gang.


    Købe en LGA775 cpu - opgradering af ydelsen for en relativ lav pris.


    Ved ganske udemærket at den ikke er fremtidsikret, men er det ikke den løsning der giver det bedste opgrade pr. kr ?


    Hvis han køber en ny cpu til ca. 1k - vil den så ikke være noget bedre end 1/3 af et i5 setup


    Min anbefaling er helt sikkert også at købe en god LGA 775 cpu.


    mvh Morpheuz

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02

  • Det tænkte jeg osse lige ved, indtil jeg så at der sad et Gigabyte EP43 bundkort i maskinen. er man helt ny indenfor OC, så kan man jo bruge Gigabyte's program Easytune 6 til det.


    I den simple opsætning har du kun 3 muligheder


    grøn: standard hastighed


    Gul: moderat OC


    Rød: relativ høj OC


    klik på den som du gerne vil bruge, klik OK og genstart så kan det vist ikke blive ret meget nemmere. Programmet finder din CPU, ram og chipset og sætter det i forhold til hinanden uden at nærme sig faregrænsen overhovedet alt bliver justeret Hz og volt til de forskellige ting, så kan det altså kun være køling man skal være OBS på.


    Programmet fungerer forbavsende godt uden at gå til smertegrænsen og giver folk en fin indgang til ekstra ydelse hvis man ikke lige selv er helt stiv eller har lyst til at begynde at rode rundt i bios med de forskellige indstillinger.


    http://www.giga-byte.com/Suppo…uctID=2848&ver=#anchor_os


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.