Vandkøling hjælp

• Hej alle tweakere!

Jeg har efter nogen læsning opgivet at få samlet et godt og gedigent vandkølings sæt..

Så nu har jeg valgt at ty til jeres hjælp, det omhandler Amd Phenom II 965 BE, Gigabyte bundkort og Ati radeon 5850 grafik.

Pris og størrelse er underordnet, da jeg er cnc operatør til daglig og er ved at bygge mig mit eget kabinet.

Krav er bare at det er lydløst, og at det på senere tidspunkt kan opgraderes til at kunne klare 5850 i crossfire.

Glæder mig til at høre hvad i har i tankerne til sådan et projekt :)

• har samlet dig et komplet sæt til det hele,køre næsten selv med samme sæt,som på det første foto

hvis cpu/og gfx må køre i samme lup

[Blocked Image: http://img28.imageshack.us/img28/3500/vandt.png]

det foto skulle havde haft dette reservoir i stedet for
    http://www.coolerkit.dk/xspc_s…__multi_front-p-1379.html

hvis de skal køre med vær der lup,kommer der en pumpe mere på+ det løse

[Blocked Image: http://img696.imageshack.us/img696/707/vand.png]

• Er det ikke lidt overkill med 2 stk 360 Radiatorer?

Jeg har et ligende setup bare med 1 stk XSPC 360 RX Radiator,
    og med push/pull har mit gfx aldrig været over 50-55 grader og min CPU
    max 65-70 efter flere timers prime/furmark.

Det med vcore på på 1,264.

I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

• sweet dudes, men jeg ved ikke rigtig hvad det med loop og så videre gør for varmen..

Men principielt kan det hele vel køre på samme loop kan det ikke?
    Uden de store udsving mht. varmen, og et loop der kører for sig selv?

Der er kun 1 gfx kort til at starte med nemlig, så er der vel ikke den store grund til at køre med 2 reservoir's og 2 pumper fra starten?

Correct me if im wrong :)

• Jeg syntes godt nok at 2 loops virker temlig voldsomt.

Et loop med en enkelt radiator vil jeg mene er rigeligt til CPU og 2 GFX, specielt hvis du smider nogle 120x38mm fans på din radiator, eller bare nogle fornuftige 120x25mm fans.

I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

Oprindeligt indlæg af myrizzle
    Jamen har jeg forstået det rigtigt hvis jeg tror et loop består af følgende : radiator, pumpe, reservoir + diverse kølehoveder og fittings?

Ja det har du.

Det vigtigeste er en god pumpe med en løftehøjde over 4m og 600+ L vand i timen.

Laing D5 som Martin anbefaler er nok noget af det bedste du kan få. Eller er en Laing DDC 18W også et godt valg.

Den er noget pænere og nemmere at få toppe og resevoirs til men flytter ikke nær så meget vand.

• Jamen jeg vil tage og få bestilt mig noget vandkøling her inden for nærmeste fremtid så, glæder mig til at få systemet til at holde kæft igen.. :)

Plus det bliver vel mere OC'friendly i samme omgang.

Dejligt med hurtig respons herinde, helt sikkert ikk sidste gang jeg bruger dette her forum :)

Oprindeligt indlæg af myrizzle
    Jamen jeg vil tage og få bestilt mig noget vandkøling her inden for nærmeste fremtid så, glæder mig til at få systemet til at holde kæft igen.. :)

Plus det bliver vel mere OC'friendly i samme omgang.

Dejligt med hurtig respons herinde, helt sikkert ikk sidste gang jeg bruger dette her forum :)

Det var så lidt.

Og ja det bliver MEGET mere OC venligt... :ph34r:

• jeg sig 2x360,fordi manden vil havde stilhed,bruger selv sådan et par fætter,så er der også stille en varm sommer dag ;) eller til lidt vildt oc ;)

køre med en I7 860,4.2GHZ 24/7 og i dag kommer mit GFX med igen,skulle lige havde en anden block på,så skal jeg lige smide nogle foto om,med noget temp sener