AoE III problem

• Jeg har undertiden et "mindre" problem med AoE III.
    Når jeg har spillet i et kvarter ca, så slukker min skærm pludselig og jeg kan høre at computeren nærmest køre i tomgang.

Det er meget underligt og ikke noget jeg har oplevet med andre spil der kræver mere end AoE. Jeg tænker på om det kan være en fejl på mit bundkort, for når jeg tænder computeren igen (er nødt til at reboote) så er det som om at alle driverne lige skal have en omgang CPR - og så køre vi igen :)

Det er sket et par gange, men KUN i AoE III.

Min maskine:
    Intel Core2 1,8 GhZ (den er clock'et en smule..)
    3 GB Kingston ram (dem er jeg ikke helt sikker på, og der er et eller andet galt, jeg sys at der burde være 4 GB o_0 nå anyway..)
    GeForce 8800 GT grafikkort

Tilgiv mig hvis det er noget mærkeligt noget jeg har skrevet for jeg er ikke sådan heeelt vildt snu til det med hardware.. :)

• Har du prøvet andre nyere titler som også kræver mere af computeren?

Ud fra de symptomer du skriver vil jeg gætte på at strømforsyningen måske ikke kan levere strøm til maskinen stabilt nok under pres (altså spil). Kunne self. også være en RAM block eller Grafikkortet der siger fra.

Prøv at køre en demo af et nyere spil eller evt. 3DMark benchmark og se om maskinen går død igen.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• har du updated Age of Empire III med alle updates som er til den, og siden du kun ka se 3gb ram ka godt være fordi du køre 32bit styresystem. Hvilket styresystem køre du?

• jeg kan køre AoE III med fuld grafik uden problemer.
    kan også spille Age of Conan med over middel grafik, uden problemer.

jeg har også haft crysis installeret hvilket jeg kunne køre med middel grafik uden problemer.

så det skulle ikke være mit grafik kort. det skal lige siges at jeg måske formulerede mig forkert ved at sige at skærmen slukker, billedet går bare ud. tingene går i stå. lyden kan fx. også gå i stå.

det lyder som en meget god forklaring det med strømforsyningen.. nu har jeg måske heller ikke verdens bedste blæser, men jeg har somsagt ingen problemer, hverken med strøm eller varme når jeg spiller andre spil der kræver mere (som fx. aoc)

jeg køre windows7 32bit og spillet er opdateret. har i øvrigt expansion pack'en "warchiefs" installeret. :)