Ekstern HDD kan kun ses på Mac

  • Hey


    Efter jeg brugte min eksterne harddisk til Time Machine backup på min Mac, kan jeg ikke få adgang til drevet når jeg slutter det til min stationære PC.


    Drevet står listet under enhedshåndteringen, så det er tilsluttet - men drevet popper ikke op i Denne Computer.


    Nogen der kan hjælpe mig med at løse problemet, og evt forklare hvordan jeg kan bruge harddisken til time machine backup på min Mac, uden at miste kompatibiliteten med Windows?


    På forhånd tak



    EDIT: Jeg har nu formateret den og ændret formatet til FAT32. Nu kan jeg se den på både Mac'en og min PC. Er der nogen ulemper ved FAT32? Nogen muligheder jeg ikke har, eller er det bare fjong?

  • FAT32 understøtter ikke filer på 2gb og opad.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af doubleyou
    Hvad gør jeg så hvis jeg vil håndtere filer større end 2GB ?


    Kører et andet filsystem og så smider du et program på din PC så du kan læse mac partioner IHF+ eller hva det nu hedder.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Da MAC ikke kan skrive til NTFS og PC ikke læse HFS+ så kommer du under alle omstændigheder til at bruge noget læse software så du kan se drevet på begge maskiner.


    Tog lige en hurtig google søgning og dénne artikel ser interessant ud for dit scenarie. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |