Nyt grafikkortet - men hvad siger XP?

  • Fedt nok - takker! Så er det bare miot oldnordiske kort, der nægter at samarbejde... kan nogen her måske anbefale et fint, biligt lydkort til cirkus 2-300 kr? Jeg er selvfølgelig godt klar over, at jeg ikke får noget specielt... det skal gerne kunne afspille 5.1-lyd og være fint til musik og spil :)


    Nu kommer jeg hjem med grafikkortet i morgen og skal se, om ikke det fixer mine crash-problemer... ellers er det godt nok frustrerende!

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Nå, det nye grafikkort løste vist mine crash-problemer :clap:


    Nu er spørgsmålet så, om det forrige rent faktisk var defekt, eller om det var strømforsyningen, der ikke kunne følge med... det nye kort suger jo ikke helt så meget strøm.


    Jeg ved ikke, hvor stor en strømforsyning, jeg har... er der en nem måde at finde ud af, hvor mange W den smider af sig?

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JenSLyN


    Nu er spørgsmålet så, om det forrige rent faktisk var defekt, eller om det var strømforsyningen, der ikke kunne følge med... det nye kort suger jo ikke helt så meget strøm.


    Jeg ved ikke, hvor stor en strømforsyning, jeg har... er der en nem måde at finde ud af, hvor mange W den smider af sig?



    Pil siden af, se hvilken producent som har lavet din PSU og hvilket produktnummer den har og søg på google efter reviews af den.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hmm, det må jeg lige prøve


    Jeg var sikker på, det virkede med XP, men nu har jeg installeret win 7, og problemerne er vist dukket op igen... fantastisk!!! GRRR!!!!!!!!!!!


    Jeg tænker lidt i, om der kan være fejl på en af ramklodserne? Lyder det plausibelt? Det, der sker nu, er, at spillet kan fryse i 10 sekunder (sker ofte), men så kører det videre som om intet var hent. Det har også frosset helt, men windows kørte dog stadig. Beviser det mon, at det ikke er strømforsyningen, der er problemet? Kunne det være rammene? Måske jeg kan teste én ramklods af gangen med et eller andet program.


    Er der et let program til at teste rammene med, hvis det kunne være problemet? Har SP2004, men det vil max teste op til 1GB ram, og mine klodser er af 2 hver...


    Damn det er ved at være frustrerende... hvis én eller anden kan hjælpe mig med at få det her fixet i Århus eller her på sitet, ville det være ekstremt lækkert. Kunne evt. betale lidt. Orker det ikke længere...


    Edit: Kunne det forresten være et problem, at jeg kører windows 64 bit nu? Jeg ved ikke mine levende råd... er bare så frustreret :(

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

    Rettet en gang, sidst af JenSLyN ().

  • Jeg vil meget gerne vide, om I tror ram kan være årsagen til problemet? Fandt testeprogrammet til ram i win 7, og det melder fejl ligegyldigt om jeg har 2 klodser i, eller om jeg bruger begge mine klods en af gangen... mærkeligt hvis der skulle være fejl på begge. Men kan det mon være grunden til problemet? Ville ramfejl ikke give blue screen of death?


    Hvad søren kan det ellers være?


    Nu sidder jeg igen oppe og prøver at ordne det her... for fanden altså

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Du kan teste dine ram med memtest.


    http://www.memtest.org/#downiso


    Du brænder ISO filen ud på en cd og kører testen igennem, så vil den fortælle dig om der er fejl på dine ram ;).


    Evt. kunne du lige hoppe ind i bios og give dine ram 1 nøk opad i volt, nogle bundkort har det med at undervolte lidt og det kan skabe en masse problemer.


    Hop ind på ram producentens website og se under specs på dine ram hvor meget volt de skal have, derefter bruger du cpu-z til at se hvad de får


    http://www.cpuid.com/cpuz.php


    Viser cpu-z mindre end der står i bios, så tyder det på lidt undervolting, så skal du lige manuelt justere det så det passer ;).


    Jeg kan se i din sig, at du har 4 ram blokke i, kunne også være din nordbro, som lige skal justeres lidt opad.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Tak for det, Ebo, men desværre er min sig forældet og jeg har nu 2x2 GB... det med nordbroen forstår jeg mig ikke på, men jeg har prøvet at give dem mere strøm, hvilket bare giver blå skærm i tide og utide... :(


    Jeg hælder lidt til, at rammene måske giver fejl nu, fordi computeren i det hele taget får for lidt strøm... ved ikke, om det kan være årsagen til alle mine problemer??

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB