Byg selv server hjælp søges

  • Godaften alle i på tweak sådan en fredag aften ;)


    jeg er ved at skal have fundet nogle dele til en server, som skal kunne steam mine film og musik osv. til mit mediacenter og computer.
    Er lidt på bar bund da jeg aldrig har haft en server før, men den skal altså køre med windows medieserver og regner med at indstille den til at gå i dvale alle de timer jeg ikke er hjemme i løbet af dagen.


    Men altså serverens største opgave bliver at kunne steam film (avi, iso osv.) til mit mediacenter.


    har ikke fundet så mange dele til den endnu det håber jeg i kloge mennesker herinde kunne hjælpe mig lidt med ?


    Cpu har jeg da jeg skal have min computers cpu udskiftet så til serveren har jeg nok en lidt overkill cpu men den ska l jo bruges. så det er en intel core 2 quad q9650 3ghz


    ram der har jeg Corsair TW2X4G6400C4PRO 2x2048MB 3stk altså 6gb total.


    bundkort og grafikkort håber jeg i kan hjælpe mig med herinde ? det er jo nok ikke fordi den skal bruge mange grafiske krafter når den bare skal kunne sende store filer til mit mediacenter med netværket.


    Harddisk plads har jeg en stardom externel kabinet som jeg regner med at bruge, som altså skal bruge esata. her regner jeg med at købe denne her


    http://www.dustinhome.dk/pd_5010372046.aspx


    Håber her er nogle kloge mennekser som kan give gode råd og ideer til resten af indholdet til serveren. folk er også meget velkomne til at kommentere det hardware der skal være indholdet til serveren.

  • ja den cpu er overkill var jeg godt klar over.. Kunne self også vælge at smide den i mit mediecenter.
    har du et godt forslag til en cpu som kan bruges ? er mest tilhænger af intel måske en intel core 2.
    Serveren skal bruges som filserver.

  • Ja sælg den kraftige CPU.. Evt kunne du tænke på noget "data-sikkerhed" i form af raid 5 eller noget til dine diske, ved ikk om din stardom understøtter dette, eller ellers vil jeg da kraftigt anbefale dig det.. =)


    Den mindste Core Dou 2 cpu du kan finde så længe den bare skal fungere som fil server er det mere end rigeligt.. du kan måske endda gå ned i celeron, men ellers find dig en billig brugt CD2.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

    Rettet en gang, sidst af PsyCho ().

  • okay vil jeg se på.. Angående sikkerhed så skal jeg have windows home server på så den kommer til at sørge for at de "vigtige" ting bliver gemt. alt er self vigtigt men med alt det data må man jo prøve at sortere.. men sikkerheden har jeg tænkt på.


    Nogle der kender et godt stabilt mobo som understøtter de ram ?