Xbox 360 - Blæseren snurrer bare hurtigere og hurtigere.... I DASHET!

• Min (nye) brugte Xbox 360 har et problem med overophedning. Har kun haft den startet to gange, og begge gange har blæseren bare snurret hurtigere og hurtigere - og bare ved at sidde i dashet uden at lave noget specielt, hvilket jo tyder på et seriøst overophednings problem.

Den forrige ejer kunne fortælle at den gik RROD en enkelt gang og at han bare lod den stå i et par uger (og derfor fik jeg den).

Er halvvejs igennem at skille lortet af (garantien er udløbet), men kan ikke finde mit torx set. Så i mellemtiden ville jeg da lige spørge. Er denne opførsel noget I har erfaring med? Havde tænkt at den måske var støvet eller at kølepastaen trænger til udskiftning, men det finder jeg vel ud af snart.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• tjah hvis den snurrer hurtigt i dashboardet alene, så skal du nok til at have fat på dine torx skruer og støvkosten.

men du kan jo give den en fuld overhaul med rens og nyt kølepasta uanset :P

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Har lidt det samme problem med min 3 år gamle xbox.

Den overheater på ca. 10 min. lige meget hvad jeg gør, og lige inden går blæseren helt amok. 8o

Jeg åbnede den så for at rense den for støv, for at finde ud af den var totalt clean indvendigt. :rolleyes:

Jeg prøvede så at stramme x-clampsne (eller hvad de nu hedder) lidt op, da det også kan skylde overheating.

Men nu står jeg så med en xbox i dag, som går direkte i RROD ved opstart ;(

• Har spurgt lidt på Xboxscene, og de har foresloget at jeg skifter kølepastaen ud. Har så valgt at gå skridtet videre og købe et RROD repair set fra Xecutor og en Talismoon blæser som udskiftes med standard blæseren for at få lidt mere luft i maskinen.

Ved ikke lige om det er noget man kan skaffe herhjemme men jeg fandt dem på http://www.thegametrain.com/ - hvis der skulle være nogle der søgte. :cheers:

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |