Problem med trådløs netværksforbindelse

  • Hej Tweak.dk


    Jeg bor pt. til leje i kælderen hos et ægtepar som har trådløst netværk. Dog kan jeg ikke komme på det med min bærbar.


    Den kan ellers godt finde signalet, og der er typisk signalstyrke på 2-3 (ud af 5).


    Netværket er spærret med kodeord, hvilket jeg dog har fået, men når jeg forsøger at logge på kommer den bare med beskeden


    Quote

    Vent, mens Windows opretter forbindelse til 'Konkylievej 17'


    Venter på at netværket bliver klar...


    ..og så søger i en uendelig mængde af tid, indtil jeg til sidst giver op.


    Er der en løsning på dette problem?



    Synes det er lidt underligt, for jeg kan sagtens gå på naboens trådløse net, som ikke er spærret.
    Jeg bruger Windows XP. Min netværksadaptor er af modellen Atheros AR5005G, og den installerede driver er version 4.2.2.7.


    Håber på jeres hjælp :o)

  • der er ikke rigtigt en løsning på problemet medmindre du kan skaffe dig adgang til routeren. Hvis du har SP1 eller SP2 installeret kan det være fordi du ikke kan logge på WPA2 krypterede netværk.


    for det andet kan du tjekke om din computer kobler på med den rigtige kryptering (AES eller TKIP)


    bliver netkortet kontrolleret af windows eller noget seperat software?

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Lyder lidt som det der sker når password er forkert, kunne være de er kommet til at give dig et forkert password eller der er store/små bogstaver som de har glemt at oplyse dig om.