Backup / ASR uden floppy disk

  • Jeg kører Windows XP og bruger dets Backup system. Backup filen ligger på en extern harddisk. Når man laver en fuld backup af alt på maskinen opstår problemet med ASR når man ikke har en floppy disk. Man får at vide at man ikke vil kunne bruge den automatiske system restore.


    Hvad gør man så? Kan man ikke lave denne automatiske restore fra en extern harddisk?


    Eller hvad vil Microsoft gøre når de opdager at mange PC'er nu om dage ikke har noget floppy drev.

  • Kan du ikke bruge en USB nøgle til det ?


    Ellers har Ms jo løst problemet, da de har udgivet 2 OS siden xp ;)


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HamSelv
    Nej jeg får ikke den mulighed - får blot at vide at der ikke blev lavet en ASR diskette og jeg derfor ikke kan genetablere.


    Hvad er 2 OS :ohmy: ??


    2 OS = 2 stk. Operativ Systemer


    1) Vista
    2) Win7

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HamSelv
    Nåååå - :9xo


    Vista har min kone og to af mine drenge. Det holder mine nerver ikke til :crazyeyes: . Men jeg har overvekjet Windows 7.


    Så køb win7 home premium OEM udgaven i 64bit, den koster ikke mange basseører, omkring 7-800(tag dem fra drengenes lommepenge), så bliver lillemor ikke sur over de er røget fra husholdningspengene ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.