Hej Tweakers!
Ved i om der findes et program så man kan oc en hp computer?
Har prøvet den direkte vej, men ser ud som om at hp har fjernet den BIOS muglighed.?
Håber nogle med samme problem har en løsning.
Hej Tweakers!
Har prøvet den direkte vej, men ser ud som om at hp har fjernet den BIOS muglighed.?
Du kan jo prøve med setfsb.
Men hvis du ikke er særlig erfaren med overclocking så vil jeg ikke anbefale at du bruger programmet.
nå, okay.. Har ingen erfaring overhovedet, så tror jeg dropper det:D
Du kan prøve at hoppe i bios, tryk på delete, f1 eller noget andet (plejer at stå der) lige når den booter og se om der skulle være nogle options der, hvis ikke, så er der ikke meget at gøre
QuoteOprindeligt indlæg af mark.greg
Hej Tweakers!
Nu har jeg prøvet for flere venner at hive mere juice ud af deres HP'er og det er noget rigtig ged, at komme igang med.
Som du selv er inde på, så er alle muligheder for at lege i bios væk og jeg har haft delvis held med at bruge setfsb, som Rasmus66 foreslår men programmet virkede ikke på alle maskiner, kun de maskiner med et OEM bundkort fra Asrock var det muligt at hive lidt extra ud.
Tidsforbruget taget i betragtning var det slet ikke det værd på nogen måde og eneste positive var de 2 øl vi fik i mens ;).
Mvh
Sam
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Ebo
Nu har jeg prøvet for flere venner at hive mere juice ud af deres HP'er og det er noget rigtig ged, at komme igang med.
Som du selv er inde på, så er alle muligheder for at lege i bios væk og jeg har haft delvis held med at bruge setfsb, som Rasmus66 foreslår men programmet virkede ikke på alle maskiner, kun de maskiner med et OEM bundkort fra Asrock var det muligt at hive lidt extra ud.
Tidsforbruget taget i betragtning var det slet ikke det værd på nogen måde og eneste positive var de 2 øl vi fik i mens ;).
Mvh
Sam
Er det afhængig af bund kortet om man kan overclocke?
QuoteOprindeligt indlæg af Ralle
Er det afhængig af bund kortet om man kan overclocke?
Ja meget.
De flest bundkort i f.eks HP eller Dell er OEM og med producentens egen bios på som fjerner muligheden for overclocking (dog ikke 100%)
Man kan med programmer som setfsb godt overclocke på bundkortene men det bliver aldrig lige så godt som at gøre det i biosen hvor man har alle indstillinger at justere på.
Nå så det jo endnu en grund til at skifte bundkort
Hvilke bundkort skal man gå efter hvis man gerne vil overclocke?
QuoteOprindeligt indlæg af Ralle
Nå så det jo endnu en grund til at skifte bundkort
Hvilke bundkort skal man gå efter hvis man gerne vil overclocke?
kan du ikke lige skrive hele dit system så da det er lidt svært ellers
QuoteOprindeligt indlæg af Helmer
kan du ikke lige skrive hele dit system så
da det er lidt svært ellers
Geforce 8800GT(vil godt ha et som er forberedt til SLI)
DDR2 ram
AM2+ Phenom 9500x4 2.2gz
Mere du vil vide?
Tror dette er den eneste mulighed så
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=520824
Det bundkort koster lige over 1000 bananer, så ville jeg da hellere smide lidt flere penge efter en Phenom IIx4 925 og et AM3 bundkort, så kan maskinen holde et godt stykke tid igen.
Mvh
Sam