Optimal rækkefølge(vand).

• Har fået at vide at jeg muligvis ikke har den optimale rækkefølge på mit vandkøling og det kan måske forklare mine temps som jeg syntes er en smule høje i forhold til andre med lign systemer.

Har pumpe>radiator>reservoir>kølerhoved>pumpe Har hørt det skulle være pumpe>reservoir>radiator>kølehoved>pumpe

Har skeptikerne ret?

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Rettet en gang, sidst af dasjap ().

• Det har meget lidt at sige hvilken vej det hele køre rundt, vandet cirkulere relativt så hurtigt rundt at om vandet køre igennem radiator eller kølehoved efter pumpe ikke giver noget, måske 0.xc
    mit er sat op på denne måde
    reservoir -> pumpe -> cpu -> gfx -> radiator og så tilbage til reservoir, jeg har denne opsætning da det så er nemmere for mig at starte det op fra tørt af da pumpen så er lige efter reservoir og kan føde den.

• Ok tak skal du ha, så grunden til de lavere temps ligger nok nærmere hos fans eller airflow i kabinettet? Kan næsten ikke være andet så :)

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• Jeg bruger denne radiator, HW, dette kølehoved, Ek Supreme og disse fans, Scythe Og en denne pumpe hvis det kan hjælpe, Laing D5

Jeg ligger over de 75 ved 4,0 og 1,25vcore, er ikke 100% sikker på temps men de ligger der omkring. Har lige vendt blæserne om så de suger i stedet for de blæser ud gennem radiatoren og det ha givet et par grader.

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Rettet 2 gange, sidst af dasjap ().

• Det er ca et halv år siden og bruger mx-2 eller noget industrial jeg har købt af Martin.v R her på siden(eller octeamdenmark.dk). MX-2 skulle ikke ha indkørings tid, er ikke sikker på det andet, men temps er nogenlunde ens med de to.

Og radiatoren er i toppen af kabinettet, har et Cosmos S.

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Rettet 2 gange, sidst af dasjap ().

• Ikke det bedste billede, men kan forhåbentlig give et indtryk af hvordan det sidder.

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Oprindeligt indlæg af dasjap
    Har fået at vide at jeg muligvis ikke har den optimale rækkefølge på mit vandkøling og det kan måske forklare mine temps som jeg syntes er en smule høje i forhold til andre med lign systemer.

Har pumpe>radiator>reservoir>kølerhoved>pumpe
    Har hørt det skulle være pumpe>reservoir>radiator>kølehoved>pumpe
    Har skeptikerne ret?

rækkefølgen skal være

reservoir -> pumpe -> radiator -> køleblok(ke) -> reservoir

ved at have dit reservoir midt i dit setup dræber den dit flow og vil give dårlig ydelse.

husk lige at trykke ram klods helt i bund på dimm3, så låsen kommer ind og siger klik ;)

• Takker, det var også det jeg havde fået fortalt, men en siger et og en siger noget andet, er forholdsvis ny i det her vand sjov så hvad skal jeg regne med? :-) Med hensyn til rammene er det gjort, det er et gammelt billede ;)

Et nyt billede.

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• SplatDk,,,,

når du siger ,,, reservoir midt i dit setup dræber den dit flow og vil give dårlig ydelse, hvor skal det så være, synes jeg ser mange med det,,,hvad med ens radiator, den skal jeg så have uden for mit kabinet,

• Det er et fedt med rækkefølgen, man vinder max 0.x grader, måske mere i enkelte tilfælde.

Eneste grund til at have res før pumpe er at det er nemmere at fylde vand på.
    At det skulle dræbe flow med den pumpe er en and, der er længe nok flow til at køle optimalt.. Jeg kan næsten klemme mine slanger helt sammen uden load temp ændre sig.

Prøv at klemme en af dine slanger godt sammen og se om load stiger.

Hvis din temp er høj lige når du starter systemet, og alt vandet er koldt er det nærmere dårlig kontakt, eller også bare en varm CPU, de findes. Havde to E8600, den ene 10-15c varmere end den anden ved samme mhz/volt, den varme overclockede dog langt bedre, 300mhz på vand og 500mhz på ln2.
    Samme med en del andre CPUer jeg har testet.

Hvis tempen så stiger efter noget tid, så er det vandtempen der ikke kan holdes nede med det airflow du har gennem radiatoren, og måske også fordi kabinet temp bliver for høj pga generelt for lavt airflow.

*Edit*
    Dit EK Supreme hovede har specifik inlet/outlet, det i midten er inlet, og har en del at sige hvis du har byttet om på det :)

• Takker for info noxon, jeg har bare vendt kølehovedet så det står med skriften opad hvis det kan hjælpe dig/mig, den højre går til pumpe og den venstre går til reservoir. Jvf billede tidligere i tråden.

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Oprindeligt indlæg af dasjap

Takker for info noxon, jeg har bare vendt kølehovedet så det står med skriften opad hvis det kan hjælpe dig/mig, den højre går til pumpe og den venstre går til reservoir. Jvf billede tidligere i tråden.

Det er desværre ikke se det ud fra billedet, men den ene indgang er mere centreret end den anden.
    Her er det vist http://www.techpowerup.com/rev…rblocks/EK_Supreme/3.html

• Ud fra de billeder burde jeg ha outlet til højre, altså til reservoir. Og venstre til pumpe.

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Oprindeligt indlæg af vandmanden
    SplatDk,,,,

når du siger ,,, reservoir midt i dit setup dræber den dit flow og vil give dårlig ydelse, hvor skal det så være, synes jeg ser mange med det,,,hvad med ens radiator, den skal jeg så have uden for mit kabinet,

er ikke den bedste til at forklare, men skal da gi den et forsøg.

til at starte med vil jeg godt rette mig selv lidt, man mister tryk ved at have res. efter pumpen da du pumper vand ud i en beholder/ingen ting

kig 'setup 2': på den måde det er lavet har du mere eller mindre en setup som består af sug istedet for tryk, og det er de pumper vi bruger til vandkøling ikke lave til, så derfor en ringere ydelse/lidt tryk.

med sådan et EK-Supreme er ville jeg gå all-in på tryk

rigtig:
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/022010/setup1.jpg]

forkert:
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/022010/setup2.jpg]

• Så jeg burde lave det om til Pumpe>radiator>block>reservoir>pumpe og har det nuværende til pumpe>radiator>reservior>block>pumpe.

Det vil jeg da lige kigge på, har ekstra slange og væske så burde kunne lade sig gøre.

Ved godt du har to blokke i din illustration men forstår forhåbentlig fidusen selvom klokken er mange:-)

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• Jeg har lige kørt en stresstest natten over. Jeg ramte 66 grader på den ene kerne som det varmeste engang klokken 4 i morges.
    Jeg kører med 20*200 ved 1,264v.
    Jeg går fra pumpe - kølehoved - rad - resevoir - pumpe.

Giver det bedre køling hvis blæserne suger luften igennem?

Oprindeligt indlæg af Hampen
    Jeg har lige kørt en stresstest natten over. Jeg ramte 66 grader på den ene kerne som det varmeste engang klokken 4 i morges.
    Jeg kører med 20*200 ved 1,264v.
    Jeg går fra pumpe - kølehoved - rad - resevoir - pumpe.

Giver det bedre køling hvis blæserne suger luften igennem?

svært at sige da vi ikke kender dit setup og hvordan det er skruet sammen

Oprindeligt indlæg af SplatDK

svært at sige da vi ikke kender dit setup og hvordan det er skruet sammen

Hardwaren står i min signatur.

HW-Labs Black Ice - GTS 360 Xflow - Black
    Laing DDC - 1Plus (18W) - PRO XSPC top
    XSPC Single 5.25\" Bay Reservoir - Multi Front
    Swiftech Apogee XT
    Danger Den UV-Blue 10/16
    Koolance Push-On 10/16
    3stks noctua

Her et et link til lign opsætning.
    http://farm3.static.flickr.com…76362703_4052f616c7_b.jpg

Det er det blå loop vi snakker om. Mit er magen til dog ikke køling på motherboard.