Intel HD graphics og evt. et Radaon 5850

• Hej Forum.
    Overvejer, at kombinere et H57 bundkort, en i5 - 661 CPU og et grafikkort, fx et ATI 5850.

Jeg mener at have læst, at den integrerede GPU i CPU'en kører alt alm grafik og slukker for grafikkortet indtil der er brug for det, i fx spil. Er der nogen der ved, om det er rigtigt?

I så fald, så skal skal skærmen vel sluttes til grafikkortet og ikke til bundkortet?

Fidusen ved denne sammensætning er, at jeg kan vente lidt med at købe et grafikkort og starte med Intels grafik, der burde kunne bruges til det meste alm. pc-brug.

Mvh
    Mikkel A.

• Det kan du ikke med Intels HD,Ati og Nvidia har det på nogle bundkort,hvor det så er forbeholdt enkelte gfx kort.Btw,byt den cpu til i3 530 og clock den op,661 er alt for dyr eftersom du kan få langt bedre ydelse med andre i det prisleje.661 er til en hurtig kontor pc,ikke game.

• Tak for svar.
    Okay, så er der ikke meget fidus. Vil i5-750 også være et dårligt køb? Jeg er klar over, at jeg ikke får grafik med, men så må jeg skaffe et grafikkort fra starten af!

Mikkel

• I det prisleje bør valget til en game maskine stå mellem AMD PII 965 og Intel i5 750,begge gir go valuta for kronerne samt gode fps,kom fra en E8500,og er blevet overrasket på alle punkter,selv ældre spil der langt fra er quad core optimized har fået et godt boost.Men læs lidt om de to så du kan træffe det rigtige valg.

• Din første besked satte nogle tanker i gang. Dette har fået mig til at overveje en i7-860 i stedet. Dog koster den 400 kr mere, men det sker ud til, at det er det værd i de forskellige tests. Har så overvejet lidt frem og tilbage, om jeg skal tage hele skridtet og tage en 920, men bundkortet koster knap 1000 mere, så tror jeg bliver ved 860.... den slår oven i købet 920'eren i enkelte tests!

Mange tak for de gode råd.

Mvh
    Mikkel