Hey Tweak
Har lige fået en bærbar med linux på, men nu vil jeg så gerne have den formateret og have lagt windows på, problemet er bare når jeg sætter min XP cd i skriver den at den ikke finder nogen hdd drev
Nogen der har forstand på sådan noget?
På forhånd tak

Fra linux til windows
-
-
Windows kan ikke genkende en ext3 linux partition. Derfor kan den ikke helt finde ud af det.
Boot eventuelt op på en ubuntu live cd og start gParted, slet partitionerne og reboot.så kan din Windows finde ud af det.
-
ok takker prøver jeg lige når jeg kommer hjem
-
Har nu prøvet og lave filsystemet om til fat32, ntfs og unformated men ingen af dem virker får bare denne fejl:
Setup did not find any hard disk drives installed in your computerMake sure any hard disk drives on and proberly connected to your computer, and that any disk-related hardwarer configuration is correct. This may involve running a manufactuer-supplied diagnostic or setup program.
Setup cannot continue. To quit Setup, press F3.
-
hvis du har din disk controller (i BIOSen) sat op som ACHI eller RAID er det ikke altid at WinXP kan finde det. Sæt den til IDE og prøv igen.
-
Kan ikke skifte noget som helst med harddisken om inde i bios
-
kig på producentens hjemmeside om der så måske er en driver til harddisk controlleren - hvis det er en ny computer kan man komme ud for at XP ikke kender den.
-
takker mange gange for hjælpen endte desværre med jeg måtte installere win 7 igen