100GB+ HDD i Zepto Znote 6515WD

  • Hej derude!


    Jeg har købt mig en 250GB ATA HDD til min aldrende Zepto Znote 6515WD.
    Men jeg kan ikke boote fra den for at installere OS...
    Jeg har derefter fundet ud af at min model har et problem med at finde harddiske over 100GB :-( Jeg har dog også læst på nettet at en fyr har fået en 160Gb til at virke :-)


    Så hvordan kan jeg evt. ændre firmware på min harddisk eller hardwaren i min bærbare for at få min nyerhvervede 250GB HDD til at virke...??

  • Det lyder mærkeligt, er det sata eller sata II?

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Ja, det kunne godt være noget i den stil... Det er jo en P-ATA controller der sidder i så'n en gammel sag.


    Lyder bare mærkeligt når jeg har fundet en der har fået en 160GB disk til at virke i den, på nettet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Puggen
    Ja, det kunne godt være noget i den stil... Det er jo en P-ATA controller der sidder i så'n en gammel sag.


    Lyder bare mærkeligt når jeg har fundet en der har fået en 160GB disk til at virke i den, på nettet.


    Korrekt. Det kan jo være den reference du har på nettet ikke er rigtig.
    Har du nyeste BIOS rev. i den bærbare?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperB


    Korrekt. Det kan jo være den reference du har på nettet ikke er rigtig.
    Har du nyeste BIOS rev. i den bærbare?


    Ja, det har jeg... ejg har dog tænkt mig at opdatere min BIOS igen, med den samme version. Kunne se på ftp.zepto.dk at der er komemt nye oprettelses-dato på den samme BIOS version, så måske der er noget at hente.


    Pt. er jeg i gang med at finde ud af om der eksisterer nogle opdateringer til mit chipset... umiddelbart ikke (Intel i915PM/GM, Alviso).