Computer kan ikke gå på nettet, udover msn

  • God Aften...




    Jeg sidder her og er ved at hjælpe min moster med hendes bærbar (der kører vista home basic).


    Problemet er at for et par dage siden vil den ikke gå på nettet, hverken med ie eller firefox, msn den kan sagens logge på msn.


    Jeg har prøvet at deaktivere windows firewall, defender og hvad der ellers er men uden held. Har gendannet indstillinger i ie uden det ændre noget.


    Jeg er lidt lost og håber nogle kan hjælpe.



    forresten er problemet der både med hendes mobile internet, og når vi logger på mit trådløse som virker fint..




    På forhånd tak

  • Hun har fået noget scareware der blokerer for internet adgangen via hosts filer og andre små finurligheder. Prøv at køre en omgang Spy-Bot, Adware og hvad du ellers kan få fat på - hvis den slags ikke virker er en hurtig formatering nok det nemmeste for begge parter ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Er der ikke andre der har bud...?



    Problemet er jo de fleste setup filer til spyware programmer går jo på nettet og downloader programmet...


    Og ja jeg kunne formatere, men har jo ikke hendes os skive her.





    Er der andre der evt har et bud...?