Parabol spørgsmål (rookie spørgsmål)

• Hey drenge,

Har været ude og invistere i en parabol og 2x LNB hoveder og selvføgelig en resiver, nu skal jeg så ha sat min parabol op og har fundet ud af 2 ting.

1: Jeg mangler et compas, det burde jeg nok kunne fremfinde et sted, men hvordan indstiller jeg hoveder til de 2 nordiske satelitter? jeg ved parabolen skal stå syd men drejer man så bare hovederne højre /venstre rundt, kan se der er noget indikation agtigt på LNB'erne)

2: jeg mangler kabel mellem mine parabolhoveder og min resciver (derudover har jeg osse en Diseqq 2/1) , mit spørgsmål er så hvilke kabler er det der skal til imellem? er total blank, men umiddlebart ligner det jeg bare skal ha fat i noget alm. antenne kabel (til udendørs) ?

Derudover hvor ville det være bedst og trække sit kabel ind i huset? , jeg regnede med bare og bore inde fra og ud i et hjørne er der noget man skal være særlig opmærksom på?

På forhånd tak :9xo

1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

Rettet 2 gange, sidst af Jaiz ().

• mellem parabolhovderne og din resicver skal der bare et alm antenne kabel, dog med gevind i den ene ende.

vores skærm står et sted med retningen af syd øst, kan ikke huske grader men kommer an på hvilke programmer du skal fange osv..

• Du kan pege parapolen mod syd og så vipper du laaaangsomt parabolen op og ned til du finder den rigtige sattelit - du kan også købe en satfinder i Harald Nyborg til et par hundrede.
    Har du ikke et kompas kan du altid finde syd vha dit analoge ur. vend uret så den lille viser peger mod solen så skulle syd meget gerne være lige midt imellem den lille viser og "kl. 12" (gl. sømandstrick, den er sgu go' nok ;) )

Edit :link til satfinder

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

Rettet en gang, sidst af Fruitloop ().

Oprindeligt indlæg af Fruitloop
    Du kan pege parapolen mod syd og så vipper du laaaangsomt parabolen op og ned til du finder den rigtige sattelit - du kan også købe en satfinder i Harald Nyborg til et par hundrede.
    Har du ikke et kompas kan du altid finde syd vha dit analoge ur. vend uret så den lille viser peger mod solen så skulle syd meget gerne være lige midt imellem den lille viser og "kl. 12" (gl. sømandstrick, den er sgu go' nok ;) )

Edit :link til satfinder

Tak for tipsne :) , Men LNB'erne sidder lidt løst i holderen synes jeg, er det normalt? derudover så skal jeg finde de 2 nordiske det må være 5grader øst 1grad vest (fra syd a ofc).

Men hvordan gør man så det? drejer jeg bare LNB'erne til jeg synes de står som de skal også tester jeg bare på min satfinder som jeg må ned og købe ofc? Det må jeg næsten skulle gøre?

Men nu siger du osse op og ned?

Så det vil sige først drejer jeg parabolen ind til syd, så stiller jeg LNBerne til 5grader øst 1 grad vest også kører jeg "LNB stangen" op og ned så den fanger noget? Men hvordan ved jeg så om det LNB'erne der ikke står nok øst/vest eller om det fordi den ikke står riigtigt op/ned ? :P

1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU