Lyd fra ps3 til forstærker

  • Hey



    Har fundet min ps3 frem igen, men vil gerne have noget ordentligt lyd. Har en stabil forstærker samt højtalere, men hvilke kabler er det helt præcist man skal bruge for at få lyden fra playstationen ud igennem forstærkeren og højtalerne...



    Simpelt spørgsmål som jeg tror mange kender svaret på :)



    tak på forhånd!


  • Hvis ikke det er en receiver (du skriver forstærker) som kan køre billedet videre op i tv'et ville jeg smide et optisk kabel i mellem, ellers så HDMI fra ps3 til receiver og HDMI fra reciever til tv.


    Hvis ikke forstærkeren/receiveren har optisk så må den have RCA stikkene (de analoge røde og hvide), og så det den eneste mulighed du har. Der smider du bare det analoge kabel der var med ps3'en i maskinen og forbinder den anden ende (som er rca kablerne) til anlægget.


    I lyd indstillingerne for ps3'en kan du så ændre at billede ska ud af HDMI og lyd skal ud af analog :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hej Juice


    Jeg kører med HDMI fra ps3 til tv. Men min forstærker er halv gammel, så er rimelig sikker på den ikke har nogle hdmi indgange/udgange. Så vidt jeg forstår skal jeg bruge et kabler der er røde/hvide også sætte det i en indgang i min forstærker, og på PS3'en?


    Har du et direkte link til sådan et kabel, har siddet og kigge på hifi klubben, men er sgu lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge? Har nemlig ikke kablet mere der fulgte med da jeg købte maskinen... :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Hej Juice


    Jeg kører med HDMI fra ps3 til tv. Men min forstærker er halv gammel, så er rimelig sikker på den ikke har nogle hdmi indgange/udgange. Så vidt jeg forstår skal jeg bruge et kabler der er røde/hvide også sætte det i en indgang i min forstærker, og på PS3'en?


    Har du et direkte link til sådan et kabel, har siddet og kigge på hifi klubben, men er sgu lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge? Har nemlig ikke kablet mere der fulgte med da jeg købte maskinen... :)


    Så du har ikke dette kabel mere:
    http://img.alibaba.com/photo/1…V_Cable_For_Camcorder.jpg


    ? :)


    EDIT:
    Kan dog fås fra f.eks. coolshop:
    http://www.coolshop.dk/catalog…ble-%28logic3%29--for-ps3

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2



  • Den siger produktet ikke kan findes, ved coolshop?


    Men kan heller ikke se hvordan det skal hjælpe? For playstationen har da kun 1 hdmi udgang ik? og den bruger jeg jo allerede fra ps3 til tv? Skal jeg ikke bare have et kabel der så går fra ps3 til min forstærker?


  • Underligt, søg på "PS3 AV/S" så kommer der kun den frem du skal bruge.


    Jo der er kun en HDMI, men du skal bruge ps3'erens analoge udgang som er den der hedder AV Multi Out bag på konsollen. Der smider du det kabel i, og den anden ende i forstærkeren.


    [Blocked Image: http://www.letsgomobile.org/images/reviews/0016/playstation-ps3-2B.jpg]

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • hehe jeg virkelig en nød til sådan noget her, nu forstår jeg endnu mindre :)



    Min forstærker har ingen hdmi udgange/indgange.. Kun udgange til de der dobbelt røde/hvide stik? Så skal jeg ikke bare have billedet tilsluttet med hdmi fra konsollen til tv'et. også får sådan et dobbeltstik med de røde/hvide fra playstationen og forstærkeren? også opsætte de rigtige indstillinger under lyd, på ps3'en? Eller er jeg helt ude i hampen?

  • Nu tror jeg at jeg forstår dig, hvis jeg går ned i hifi klubben, tror du så de har sådan nogle kabler på lager? Ellers må jeg bare bestille det på nettet =)




    EDIT: NVM jeg har bestilt kablet og håber jeg kan modtage det allerede imorgen inden weekenden. Tak for hjælpen Juice. Jeg lukker tråden =)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    hehe jeg virkelig en nød til sådan noget her, nu forstår jeg endnu mindre :)



    Min forstærker har ingen hdmi udgange/indgange.. Kun udgange til de der dobbelt røde/hvide stik? Så skal jeg ikke bare have billedet tilsluttet med hdmi fra konsollen til tv'et. også får sådan et dobbeltstik med de røde/hvide fra playstationen og forstærkeren? også opsætte de rigtige indstillinger under lyd, på ps3'en? Eller er jeg helt ude i hampen?


    Det er nemlig fuldstændig korrekt :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2