Baghøjtalere til noget Dali halløj !

  • fordi alt den der snak om Watt er noget pis det er kun blærewatt. specielt når man er oppe i den klasse højtallere,
    og nautilus er ikke verdens bedste højtallere, de har verdens bedste kabinetdesign. hvilket vil sige at kabinettet ikke laver ligeså meget støj.
    og det at højtallere fra den samme serie passer bedst sammen passer overhovedet ikke.


  • Lige mine ord ..


    Men forudsætter man ikke er døv ;) .. eller mindre godt hørende .. hehe

  • Quote

    Originally posted by Tizok
    fordi alt den der snak om Watt er noget pis det er kun blærewatt. specielt når man er oppe i den klasse højtallere,
    og nautilus er ikke verdens bedste højtallere, de har verdens bedste kabinetdesign. hvilket vil sige at kabinettet ikke laver ligeså meget støj.
    og det at højtallere fra den samme serie passer bedst sammen passer overhovedet ikke.


    Narj, han skrev også til alm. brug, hjemme eller lignende .. Tror jeg nok ..


    Men hvorfor skulle et samlet sæt ikke være godt ? .. Vil godt have noget sagligt og i en bedre tone .. Ellers holder det altså ikke :/


    Men hvorfor så bygger et surroundset, hvis man ligeså godt kunne mikse forskellige ting ? Synes det lyder weird, måske bare mig ? ..


    Kan måske godt se, at B&W f.eks. har nogle dejlige front højtalere, men Dali har nogle gode Baghøjtalere, hvilket man kan kombinere ..

  • Quote

    Hmm jeg benytter mig dagligt af hifi4all.dk, meningerne er lige så mange som der er med Intel og AMD, ved Hifi/Surround har man dog sine øre man kan stole på...


    :)


    ja men folkene på hifi4all.dk har nu mere tjeck på det end dem her på tweak ligesom det er nok også bedst at spørge om hardware og lign. her på tweak frem for hifi4all.dk
    men ja det bedste er nu og engang at gå efter sine egne øre frem for andre folks meninger :)

  • Quote

    Originally posted by Tizok


    ja men folkene på hifi4all.dk har nu mere tjeck på det end dem her på tweak ligesom det er nok også bedst at spørge om hardware og lign. her på tweak frem for hifi4all.dk
    men ja det bedste er nu og engang at gå efter sine egne øre frem for andre folks meninger :)


    Hmm jah ..


    Men folk ved vel også andet end hardware ? ..


    Heller ingen der siger jeg vælger efter hvad de siger, men atlid godt med lidt ekstra råd og flere meninger ..


  • jeg siger heller ikke at et samlet sæt ikke er godt men man kan absolut godt kombinere noget bedre selv. og mid-end og high-end surroundsæt kan heller ikke købes i færdige pakker som man kan i bilka og merlin osv. med low-end. Men når vi snakker mid-end og high-end hifi så må man købe varerne hver for sig selv om de har alle elementerne, det er bare så den alm. familien danmark kan gå ud købe et sæt sætte det til også ikke tænke mere på det

  • Hmm narj ... Men de sæt vi har nævnt sælges vel heller ikke sammen eller ?


    Men narj, skal heller ikke eje noget af det fra Merlin eller lignende .. Eltax, dantax, whatever, imo

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Hmm narj ... Men de sæt vi har nævnt sælges vel heller ikke sammen eller ?


    Men narj, skal heller ikke eje noget af det fra Merlin eller lignende .. Eltax, dantax, whatever, imo


    nej det vi snakker her er mid-end men du spurgte hvorfor der så blev lavet surroundsæt

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Jaah okay ... Men hvis vi siger de der mid-end så ... De laves vel ofte for at gå godt sammen eller ?


    selvfølgelig går de helt ok sammen men, man kan stadig væk lave et meget bedre system selv, ved at kombinere fra forskelige producenter

  • Quote

    Originally posted by Tizok


    selvfølgelig går de helt ok sammen men, man kan stadig væk lave et meget bedre system selv, ved at kombinere fra forskelige producenter



    hmm okay ...


    et godt eksempel ville være ?

  • så skal jeg jo til og gå i lytterum og have et budget at holde mig inde for. + jeg har ikke den store forstand på surround jeg er stereo tilhænger doh

  • Hmm ville til hver en tid have samme højtalere/serie i mit Surround setup, det optimale ville være at benytte 5-7 af de samme højtalere i et Surround setup, så vil der ikke være nogen klang forskel på disse, og nej B&W laver i de bedste højtalere i verden, faktisk heller ikke de bedste kabinetter i verden, men hvem gør det, det kan kun dine øre afgøre, der findes så ufattelig mange højtalere producenter så man tror det er løgn, og det samme gælder Hifi/Surround producenter og disse har hver deres lydfilisofi, så det er knasme svært at kårer en vinder af dem alle....


    Det er ens egne øre der bestemmer ikke hvad en eller anden anmelder skriver i et blad eller hvad en ven siger, disse kan kun bruges som guider ind i dette paradis af vellyd...


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Er lige kommet hjem fra arbejde og der hvad der er gået forbi mine øjne.. Den måde Tizok skriver på gør mig da noget så rasende.. Jeg ville nok selv mene at jeg har mere forstand på HiFi, og specielt surround, end jeg har på Hardware og andre computer ting.. Er bare medlem af Tweak for at lære noget mere om HW. Og jeg kan NÆSTEN kun være uening i det du skriver. :chain:
    Men 100% at man skal ha' samme enheder i hele surround systemet, og den påstand er jeg mere end meget sikker på..
    Og hvad JEG har læst og hørt man frem til igennem en lang årrække, er B&W dem der laver de bedste højttalere, hvis altså man går efter god lyd og godt design. Men som sagt et par gange før, har vi forskellige øre.. Så det er der nok ikke mange der bliver enige om.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Kiggede lige lidt efter rivaler til B&W's Nautilus, og fandt denne:
    http://www.hifilink.dk/nyheder/Nyhed.asp?NyhedsID=98
    Den koster 210.000$ det første sted jeg kiggede, og ser nu ikke ud af meget.. Jeg håber at prisen er for 2...
    Så jeg "hepper" nu stadig på denne B&W..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af jurban ().

  • Quote

    Originally posted by jurban
    Kiggede lige lidt efter rivaler til B&W's Nautilus, og fandt denne:
    http://www.hifilink.dk/nyheder/Nyhed.asp?NyhedsID=98
    Den koster 210.000$ det første sted jeg kiggede, og ser nu ikke ud af meget.. Jeg håber at prisen er for 2...
    Så jeg "hepper" nu stadig på...


    Hmm weird højtaler, men forhåbentlig god lyd til den pris 8o


    Men jo, er 100% enig i måden hvorpå Tirok (rigtigt stavet?) skriver, den er knap så saglig ... Måske bare dårlig ...


    Men hvorfor skulle jeg oprette en bruger på et eller andet forum, hvis jeg kun skal vide noget omkring nogle baghøjtalere og øjensynligt ikke kommer der så ofte ? .. Derfor oprettede jeg en tråd her, kunne være nogle vidste noget .. og sørme ja .. Der var 2 gutter som rent faktisk vidste noget ..


    At der så rent faktisk også var en 3 der umiddelbart også ved noget, det er vel på sin vis godt nok ..


    Men holder mig til at have et sæt der er bygget til at skulle spille sammen ... vel at mærke ikke købt i bilka ..