Installation af Windows 7 Ultimate.

• HeeY Folks.

Jeg er i den heldige situation at jeg har fået mit Windows 7 Ultimate med posten her til morgen.
    Så skal selvfølgelig bare igang med at få det lagt ind på min computer.
    Nu kommer spørgsmålet så bare, jeg ville gerne bare installere det oveni mit nuværende Windows XP Pro uden at formatere min computer først. Er der nogen ulemper ved dette? Sløver det min computer, ligger der stadigvæk gamle XP filer efter installationen?

På forhånd mange tak.

Ezequiel Lavezzi

• Jeg ville klart formaterer under installationen hvis det var mig..

En god idé, er at have 2 harddiske, eller sin ene harddisk delt op i 2 partitioner..
    Så kan man altid overføre det der skal gemmes til den anden harddisk, og så slette selve Windows..

Hvis du bare installerer Win7 oven i XP uden at formatere, vil dine gamle XP filer stadig være på harddisken, og det kan nemt blive noget rod.

Så hvis du har noget der skal gemmes, så gem det på en anden harddisk, brænd det ud på en dvd,
    overfør det til en USB stick eller ligende, og formater din harddisk i selve Windows 7 installationen..

• hvor har du fået dit windows fra ? :)

• Da du såvidt jeg kan huske IKKE kan bruge opgradering fra XP men kun Vista skulle der ikke være noget at være bekymret for. Du kan enten installere oveni og få windows 8 til at omdøbe den gamle installation (intet mistet, udover reg keys og lign) eller at formatere partitionen. Jeg har brugt den første metode 6-7 gange og kan intet mærke til slowdowns eller lign. :D

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |