Blå skærm ved opstart af spil?

  • http://en.wikipedia.org/wiki/Ntoskrnl


    som puma var ind på er der nok ged i IRQ og sjovt nok havde jeg selv problemer med samme spil, fik skidtet slettet og altrig kom tilbage til det igen :boxed:

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

    Rettet en gang, sidst af Rafal Pyszko ().

  • Jeg har lige været inde og se på TOCA Race Driver 3. Der skriver de en advarsel om at det ikke er sikkert at det kan kører i XP Pro, men kun i XP Home.. Kan måske være derfor, da jeg har XP Pro på computeren!

  • Her er et copy/paste fra MSDN, du skal ha fat i en kernel debugger for at indkredse problemet:




    Code 0x1000000D1 is the same as 0x0000000D1.

    Stop: 0x000000D1 (0xF9206328 0x00000002 0x00000000 0xF92D6328)
    Bug Check 0xD1:
    DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
    The DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL bug check has a value of 0x000000D1. This indicates that a kernel-mode driver attempted to access pageable memory at a process IRQL that was too high.
    Parameters
    The following parameters are displayed on the blue screen.
    Parameter Description
    1 - Memory referenced
    2 - IRQL at time of reference
    3 - 0: Read 1: Write
    4 - Address that referenced memory
    Cause
    A driver tried to access an address that is pageable (or that is completely invalid) while the IRQL was too high.
    This bug check is usually caused by drivers that have used improper addresses.
    Resolving the Problem
    To begin debugging, use a kernel debugger to get a stack trace.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Prøv Evt at afinstallere og geninstallere alle drivers igen fra en ende af, slet pagefile - Genstart - Genetabler pagefile - Genstart.


    Kør en memtest for at få det udelukket.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Hmm.. Jeg kan ikke rigtig se at det skulle være min computer der er noget galt med. Den er helt ny, og alle mine andre og nyere spil virker perfekt. Tilgengæld læste jeg på en side hvor man kan købe TOCA Race Driver 2 at det ikke virker til XP Pro, men kun til XP Home, så tænker at det er der problemet ligger, da jeg har installeret XP Pro!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT-2200
    Hmm.. Jeg kan ikke rigtig se at det skulle være min computer der er noget galt med. Den er helt ny, og alle mine andre og nyere spil virker perfekt. Tilgengæld læste jeg på en side hvor man kan købe TOCA Race Driver 2 at det ikke virker til XP Pro, men kun til XP Home, så tænker at det er der problemet ligger, da jeg har installeret XP Pro!


    hvad er det lige som skulle køre den hed virker i Pro udgaven?


    Home & Pro er sådan set ens i daglig brug udover navnet og så har den nogle ekstra features.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    hvad er det lige som skulle køre den hed virker i Pro udgaven?


    Home & Pro er sådan set ens i daglig brug udover navnet og så har den nogle ekstra features.


    Prøv at se på denne side: http://www.softfair.dk/spil/PC…+Race+Driver+2+Bestseller


    Scroller man lidt ned til "Systemkrav (minimum)", Så vil man kunne se at de skriver:


    "Bemærk venligst, at vi garanterer, at spillet virker under Windows XP Home Edition; ikke Professional Edition eller last XP. Kun XP Home."


    Så det må være begrundelsen.. Hvis der så er nogen der har en idé til hvordan jeg skal kunne få spillet til at virke i XP Pro, så kom endelig med dem :)


  • wierd, og du har updatet gamet 100%?

  • Prøv at højre klik på spillet > egenskaber > kompatibiliet > kompatibilietstilstand > marker med flueben > vælg et andet windows. Har løst problemer jeg har haft med spil som kun kunne spilles i xp

  • Har jeg prøvet.. Kan den heller ikke, desværre... tænker at jeg prøver at skrive til Microsoft og hører om de har en patche eller sådan noget, som kan installeres.. De må have hørt det før, hvis grunden er at det er en XP Pro.

  • Så har jeg fundet løsningen!


    Jeg skrev til codemaster og fik dette svar:



    "Thank you for submitting your recent request to Codemasters Customer Services concerning Toca Race Driver 2.


    You may need to update the protection drivers (especialy if you receive an error code 1275) from here...


    http://www.star-force.com/support/drivers/


    Follow the instructions on Section 2 (Versions before 5.5:). Ignore Section 1.


    After installing these newer drivers, you will need to re-boot your PC. Once this is done, try the game again."



    Jeg gik derefter ind på den hjemmeside, fandt det program jeg skulle downloade, og installeret softwaren derefter.


    Herefter installerede jeg TOCA Race Driver 2, samt installerede den opdatering der er (vers. 1.2).


    Herefter kørte spillet perfekt, uden blue screen of dead :)


    Tak til alle der har svaret på mit problem og kommet med forslag til hvad fejlen kan skyldes :D