Silverstone Raven RV02 kabinet

• I denne anmeldelse skal vi se på Silverstone Raven RV02 kabinettet, der byder på et revolutionerende design og layout. Det er ikke særlig lang tid siden, at Silverstone frigav deres Raven RV01 kabinet, men nu er de altså allerede klar med et opdateret design, hvoraf vi skulle opleve et bedre airflow og færre skarpe kanter.

http://www.tweak.dk/review/Sil…ven_RV02_kabinet/1011/1/1

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2009/review/1011/tweak_dk_silverstone_raven2_25.JPG]

• Jeg kan se i har sat en Corsair H50 CPU cooler i, hvordan virker det i dette kabinet?
    Det virker ikke som et godt valg af kabinet til denne slag køler siden at den så kommer til at indtage varm luft hvis selve blæseren vendes om (og hvis den ikke gør er der ikke nogen exhaust)

havde selv tænkt mig at købe dette kabinet men er ikke sikker eftersom jeg selv har en H50 og airflow ikke ser specielt godt ud med denne køler

• Nej, det har du til dels ret i. Corsair H50 køleren ødelægger en del af Silverstone Raven 2 kabinettets airflow og er rimligt svær at montere. Desværre har jeg ikke andre kølere liggende, der er værd at bruge, men havde jeg haft en high-end airkøler, så havde jeg helt klart installeret den.

Ligenu har jeg installeret Corsair H50 køleren som en udsugningsblæser, men som sagt så suger den ikke luften ligeså effektivt ud, som når Silverstones egen 120mm blæser er installeret. En af grundende er jo at luften skal igennem Corsair H50 kølerens finner ..

Oprindeligt indlæg af Nicolas16
    Nej, det har du til dels ret i. Corsair H50 køleren ødelægger en del af Silverstone Raven 2 kabinettets airflow og er rimligt svær at montere. Desværre har jeg ikke andre kølere liggende, der er værd at bruge, men havde jeg haft en high-end airkøler, så havde jeg helt klart installeret den.

Ligenu har jeg installeret Corsair H50 køleren som en udsugningsblæser, men som sagt så suger den ikke luften ligeså effektivt ud, som når Silverstones egen 120mm blæser er installeret. En af grundende er jo at luften skal igennem Corsair H50 kølerens finner ..

Kan du ikke lige kort afgøre om det er noget lort med den H50´er eller ej? Altså om jeg skal overveje at skille mig af med min, inden jeg evt. køber det RV02..

• Går du meget op i overclocking og prioterer du temperaturer meget højt, så skal du nok ikke vælge RV02 i en kombineret løsning med H50.
    Grunden til det er at den var luft stiger op ad i kabinettet, imens H50-køleren suger ny luft ind derfra, hvor den varme luft lige er opsteget.
    Det betyder nok højst at H50-køleevne forringes med en grad eller to.

Derimod kan du også lige tjekke det nye Silverstone Fortress FT02 review. RV02 kabinettets og FT02 kabinettets køleevne er den samme, og kigger du på graferne, så vil du se at kabinettet køler noget bedre end et Cooler Master CM 690 Advanced kabinet.
    Selvom RV02 kabinettets køleevne blev forringet med et par grader, så vil det stadig køle bedre end Cooler Master CM 690 Advanced kabinet, der ellers er et meget godt kabinet, hvad angår køling.

I sidste ende er det op til dig selv. Anvender du H50 sammen med RV02, så vil du nok ikke få den maksimale kølingsperformance ud af RV02 kabinettet. Ydermere anbefaler Corsair at man montere køleren bagerst i kabinettet, sådan at vandet ikke skal løbe op/ned, men derimod henad vertikalt.

Ligemeget hvilket kabinet du vælger, så vil du næsten altid være nødt til at afmontere en af blæserne i kabinettet, hvilket gør kabinettets kølevne ringere. Skal man have et kabinet med mulighed for at montere en H50-køler uden at forringe kabinettets orginale kølevne, så skal man nok have et kabinet som Corsair Obsidian 800D, hvor der er mange frie pladser til montering af 120mm blæser.