At Samle En Computer?

• Jeg fandt ud af hvordan jeg kunne sætte grafikken op (xfire skulle lukkes).

Jeg startede multiplayer og fandt et search and destroy spil på crash. Gik derind. Alt laggede/stod stille jeg kunne ikke gøre noget som helst. Det lykkedes mig at minimere spillet. Lyden stoppede med at hakke. Jeg gik derind igen. Alt stod stille.
    Jeg genstartede min computer startede New Game i singleplayer. Den loadede fint og "filmen" der bliver afspilt mens den loader fungerede helt fint. Intet lag. Jeg kom en i spillet og alt stod stille. Ligesom før

Jeg er nu meget sikker på at det er mig graffikkort det er galt med.
    Er det en fejl under monteringen eller på selve graffikkortet?

Rasmus og jeg puttede strømstikkene fra strømforsyningen ind i graffikkortet og brugte ikke stikket der kom med graffikortet.

-Frederik

• Prøv lige for sjovs skyld og sæt blæser hanstigheden på grafikkortet til 100% og start spillet.

Det kan jo være at det bliver alt for varmt og begynder at sætte ud for ikke at skade gpu'en

• Det virkede 100% uden noget lag. Meget bedre end min gamle computer... Men for at være helt ærlig er jeg ikke villig til at høre på alt det. Hvad skal jeg gøre?

Edit: Der er et eller andet galt med forumet. "Afvist Reklamation" vises på forsiden som den seneste tråd og jeg får en fejl hver gang jeg skriver et indlæg.

Edit: Kvaliteten af billederne er dårlig.
    Når f. eks. sort går til en lidt lysere sort nuance kan man se et "hak" med alle muligt andre farver.. Forstår i hvad jeg mener?

• Det ser ud som om at din skærm kører 16bit istedet for 24 eller 32 som er det optimale.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Huh. Ok så har vi løst det problem :D
    Tak.

Edit:

Fandt denne tråd på et andet forum.

http://www.overclock.net/ati/5…890-gpu-clock-240mhz.html

Det besvarer enlig alle mine spørgsmål.

Efter at jeg har sat fan speed til 100% når jeg spiller har der ingen problemer været.

Det kan dog ikke passe at man skal sætte den til 100% hver gang man skal spille eller hvad?
    I det tilfælde tror jeg at jeg køber en bedre køler og putter på :D

Jeg tænkte. Kunne det være at kølepastaen er dårlig/puttet dårligt på. I det tilfælde kan jeg bare putte noget MX-2 på istedet eller bruger graffikkort anden kølepasta?

• Du kan godt prøve og skifte kølerpastaen på grafikkortet det skulle meget gerne hjælpe da det er noget værre stads det som sidder på standard..

• Jeg har selv lige bestilt den køler til mit grafik kort. Den har fået glimrende anmeldelser på nettet og skulle være relativt simpel at montere. Eneste minus er at de ikke har fået den på lager endnu. Har selv ventet siden sidste mandag. 8)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |