Afvist reklamation af bærbar - Hvad nu?

Oprindeligt indlæg af Helmer
    hold kæft i er nogle egoister :) det var da helt vildt. I synes simpelthen, at Proshop skal svines til i EB eftersom Samsung ikke vil reppe spanden :) og højst sandsynligt har været udsat for fysisk overlast. Come on guys. Skal jeg være ærlig, så kan man vidst godt kalde jer for fantastiske mennesker, hvis i har den tankegang.

Øh, ret mig hvis jeg tager fejl, men det er vel Proshop, der skal stå til ansvar overfor køber - og ikke Samsung, ikke sandt? - Alt andet vil da være ulogisk. Trådstarter har købt sin computer af Proshop - ikke af Samsung.

Og Helmer - du er en idiot at høre på. Prøv at tal pænt og ordentligt i stedet for at blive så tøsefornærmet - ellers er der jo ingen, der gider at tage dig seriøst. Og hvorfor er det lige, at du er i bedre position end Anders til at bedømme hvorvidt maskinen har lidt fysisk overlast eller ikke? Kan det ikke ligesåvel være dig, som er et - som du selv udtrykker det - "***hovede"?

Oprindeligt indlæg af huba_99

Øh, ret mig hvis jeg tager fejl, men det er vel Proshop, der skal stå til ansvar overfor køber - og ikke Samsung, ikke sandt? - Alt andet vil da være ulogisk. Trådstarter har købt sin computer af Proshop - ikke af Samsung.

Og Helmer - du er en idiot at høre på. Prøv at tal pænt og ordentligt i stedet for at blive så tøsefornærmet - ellers er der jo ingen, der gider at tage dig seriøst. Og hvorfor er det lige, at du er i bedre position end Anders til at bedømme hvorvidt maskinen har lidt fysisk overlast eller ikke? Kan det ikke ligesåvel være dig, som er et - som du selv udtrykker det - "***hovede"?

Du har på sin vis ikke taget fejl, men sådan som jeg husker det i forbrugerkøb, (forbruger køber af virksomhed) så kan han klage til hvem han vil, altså både samsung og proshop, men som forbruger er det altid lettest at klage til sit købssted og så lade dem kører den videre.

Nu tror jeg godt nok mest selv på at du har behandlet computeren dårligt, men derfor skal de stadig kunne fremvise beviser for dig på deres påstand..

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

Oprindeligt indlæg af huba_99

Du tager slet ikke fejl i det faktum at proshop står til ansvar overfor køber :). At i er "UTROLIG DEJLIGE MENNESKER" ( TAK FOR RETTELSEN BURGER :). ( det var dig ikke :) ) er helt sikkert rigtigt, men at ødelægge det for Proshop, selvom proshop kun er en ud af de tyve største store forhandlere i danmark som skal ned med nakken, når det har noget med samsung at gøre virker jo fuldkommen urimeligt. proshop gør ligesom alle andre nemlig stoler på Infocares vurdering, og der er jo ingen der er interesseret i at gå afsted med en sur kunde. Heller ikke infocare eller samsung. Bare tag det roligt.

Indtil videre har i kun fået en side af historien. Jeg siger ikke at trådens ejer lyver om behandlingen af maskinen, men nu har jeg været en del år i branchen, og jeg har flere gange konkluderet, at sagens fremlægning er en smule anderledes end det reelle forløb :)

Du kan kalde mig alt det pikhoved du vil på baggrund af min udtalelse, men det ændre ikke på det faktum, at jeg har tiltro til samsung og infocare og især når sagen er blevet behandlet hos to instanser.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg siger det igen... jeg synes ikke folk tænker klart, hvis man vælger at gå til basta eller eb med lignende sager, da det trods alt ikke har en skid med dem at gøre, men blot er for at ødelægge forretningen for Proshop. Lad være med at spilde proshops og din egen tid på den slags lort..

hvis man skal gøre det rigtigt så tag den da i forbrugerklagenævnet, da de jo allerede er så farvet til forbrugerens fordel :)

---------------------------------------------------------------------------------------------

Hvor blev ejeren af tråden af ? :)

P.S.

Oprindeligt indlæg af dna
    Hvis en butik eller producent ikke vil efterleve sin del af lovgivningen (i dette tilfælde som minimum give bevis for at computeren har lidt overlast) så kan jeg da absolut ikke se noget galt i at man går videre til forbrugerstyrrelsen eller medierne for den sags skyld. Og her er jeg ligeglad med hvem der laver dårlig eller god journalistik. Her vil jeg som forbruger være interesseret i at opnå resultater. Og det har desuden ikke noget som helst med egoisme at gøre.

Og desuden er det ikke i orden at kalde andre herinde pikhoveder. Læg for øvrigt lige mærke til at du tilsyneladende er den eneste med den tilgang at man bare skal opgive på forhånd. Kunne det være dig, der kan være forkert på den?
    Anders

Har vi hørt at producenten( værkstedet ) ikke har efterlevet dette punkt? vi mangler stadig svar fra trådejeren. Siger også det er fint at spørge forbrugerstyrrelsen, men læs det indlæg jeg lige har skrevet, da synes jeg, at jeg udtrykker det forholdsvis klart.

Jeg opgiver ikke på forhånd, men når der ikke er hold i en sag som denne ( hvilket jeg næsten kan konkludere med 99% sikkerhed ligesom de andre, som ved lidt om service og LCDskærme :) ) så er det klart jeg opgiver ethvert håb på forhånd :)

Og jo det er sgu rimelig egoistisk og barnligt at sige. "JEG VIL HA MIN VILJE ELLER JEG GÅR TIL EB" :) det er det der står mellem linjerne. ( PUHHHHAAA :) det var sgu en hård dag :D

P.P.S

EN LILLE BONUSINFORMATIONER TIL ALLE SÅ TJENER INFOCARE CA. 2 GANGE SÅ MANGE PENGE PÅ AT REPPE ET KOMPONENT SOM AT NÆGTE EN REPARATION. :) SÅ SE NU LIDT RATIONELT PÅ EMNET:D

• Har du overvejet at skrue ned for den caps lock? Det ener jo med dit budskab forsvinder helt med den måde du skriver på. ;)

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Rettet en gang, sidst af Baloo ().

• Jeg er her skam stadig og tjekker dagligt hvad der er skrevet herinde. Jeg venter dog stadig på svar fra Infocare og det er derfor jeg ikke har været aktiv på det skrivemæssige plan, hvis man da kan sige det :)

Men jeg takker mange gange for alle jeres svar - Bliv endelig ved!

For at blande mig i jeres diskussion, men uden at blande mig for meget, vil jeg lige sige at hvis det bliver nødvendigt er jeg villig til at gå til forbrugerstyrelsen, EB, DR eller hvad end det skulle være. Ikke for at hænge proshop ud, men simpelthen fordi jeg ikke føler det er fair hvis jeg skal betale for rep..

• Ja nu har jeg fået svar fra infocare og han fortæller at han har kigget på det igen og snakket med hans team leader. Da skærmen er flækket er det ikke noget at samsung dækker.
    For at de skal kunne håndtere sådan en sag, så skal jeg tage kontakt til samsung support og få dem til at sende en mail til Infocare om at de dækker det..

Hm, det ser lidt sort ud, men hvad siger i til det?

Oprindeligt indlæg af Thomsen2201
    Ja nu har jeg fået svar fra infocare og han fortæller at han har kigget på det igen og snakket med hans team leader. Da skærmen er flækket er det ikke noget at samsung dækker.
    For at de skal kunne håndtere sådan en sag, så skal jeg tage kontakt til samsung support og få dem til at sende en mail til Infocare om at de dækker det..

siger det ikke det hele hvis skærmen er flækket? det er ikke så ofte der sker af sig selv :)

Oprindeligt indlæg af Thomsen2201
    Ja nu har jeg fået svar fra infocare og han fortæller at han har kigget på det igen og snakket med hans team leader. Da skærmen er flækket er det ikke noget at samsung dækker.

Som Helmer også siger, ja så ser det sort ud for dig... Har aldrig hørt om en skærm der flækkede af sig selv.. Har haft bærbar hele dette år tusinde og har endnu ikke lykkedes mig at smadre skærmen på nogle af dem.. Og det til trods for at de altid kun har ligget i min rygsæt i et neopren cover sammen med skolebøger, og alt muligt jeg nogle gange render rundt med.. =)

Så du har nok fået den tabt, klemt eller noget på et tidspunkt jo.. =(

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Som Helmer også siger, ja så ser det sort ud for dig... Har aldrig hørt om en skærm der flækkede af sig selv.. Har haft bærbar hele dette år tusinde og har endnu ikke lykkedes mig at smadre skærmen på nogle af dem.. Og det til trods for at de altid kun har ligget i min rygsæt i et neopren cover sammen med skolebøger, og alt muligt jeg nogle gange render rundt med.. =)

Så du har nok fået den tabt, klemt eller noget på et tidspunkt jo.. =(

Det har jeg til gengæld.. HP havde nogle problemer for få år tilbage og det var så vidt jeg husker med Samsung paneler.
    Men når det ikke er et kendt problem, vil jeg nok også skyde på at det er en selvforskyldt skade.