Hvilken computer??

  • Hej brugere på Tweak! :D


    Jeg starter nu denne tråd op da min kæreste og jeg nu har tænkt lidt over nogle computere.


    Vi har tænkte på to computer fra TopData.dk.


    Den ene er:


    http://topdata.dk/product.asp?product=6163


    Den anden er:


    http://topdata.dk/product.asp?product=5871


    Vi er i tvivl om det kan svare sig at betale de 700,- ekstra eller om man bør spare pengene og bruge dem på evt. bedre højtaler og OS?


    Håber i kan hjælpe med det valg.


    Mvh Anders

  • Har stemt nr 1 fordi det er en quad. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Det er selvfølgelig en gamer PC i går efter, men skal den bruges til andet som f.eks. billed- og filmredigering, som kan udnytte de 4 kerner, så er AMD'en at foretrække.


    Men eftersom det er de færreste spil, som i dag kan udnytte alle kernerne, er Intel'en med 2 kerner, her at anbefale. Også fordi Intel har ry for at deres processorer kan overclockes til mere end 50 %, hvorimod man skal være heldig hvis AMD's kan clockes 25% mere.


    Hvis tidshorisonten er maksimalt 2 år, så tag den med de 2 kerner fra Intel, men hvis den skal holde i op til 4 år, så vælg AMD'en eftersom der sandsynligt kommer flere og flere spil som understøtter flere end de nuværende 2 kerner, de næste par år.


    Hvis der skal vælges med hjertet så vælg AMD, eftersom de er en lille minoritet, som er på fallittens rand, men alligevel aldrig vil kaste håndklædet i ringen. Intel, som er 10 gange større og tjener styrtende, vil heller aldrig lade AMD gå ned, eftersom den sunde konkurrence vil forsvinde og de amerikanske monopolmyndigheder sandsynligvis vil splitte Intel op i flere selvstændige firmaer (min mening :-)).


    Hvis der skal vælges med hjernen så vælg AMD, her får du langt mere for pengene og de tænker også på kunderne efter at de har indkøbt. Dvs. at de er bagud og forud kompatibel med mange af deres bundkort og processorer, og gad vide om det ikke også bliver muligt at opgradere til en processor med 6 kerner på deres nuværende bundkort engang til næste år. Hos Intel er du tvunget til også at skifte bundkortet ud, hvis du vil have deres sidste nye processor.


    På Tomshardware, har de lige lavet en bedste gamer CPU rangliste.


    http://www.tomshardware.com/re…st-gaming-cpu,2398-6.html


  • Det kunne du ha kogt ned til 1 sætning.:
    Med mindre du er fanboy af Intel så er AMD maskinen bedst i alle henseender. :roller:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate