OC af min nye E8400 E0

• nogle af dem klarer det mig bekendt næsten på std volt.. men du skal da bare smide multiplier op på 8 så du kører 4ghz og så give den de V den skal bruge for at være stabil.. =)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

Oprindeligt indlæg af PsyCho
    nogle af dem klarer det mig bekendt næsten på std volt.. men du skal da bare smide multiplier op på 8 så du kører 4ghz og så give den de V den skal bruge for at være stabil.. =)

i know, ved at min temp er gået 10°C ned iforhold til min gamle C0 og køre stadig kun med 1x120mm fan på min Thermalright Ultra-120A/True ved bare ikke om den ka køle den på 4ghz uden problemer :roller:

• Det kan den sagtens.. min E8400 C0 kører 500x8 med en True og en 900 rpm blæser, den er da lun pga den ikke får meget luft, men den holder sig fin i temp, selv på en varm sommerdag.. :P

Asus Maximus III Gene
    Gainward GTX470

Det kan den sagtens.. min E8400 C0 kører 500x8 med en True og en 900 rpm blæser, den er da lun pga den ikke får meget luft, men den holder sig fin i temp, selv på en varm sommerdag.. :P

oki, tror jeg vil oc vidre imorgn har knap sovet 2timer i nat da jeg simple hen ikke kunne sove og vil ik oc når jeg er træt fordi så er jeg bare ikke opmærksom på en skid :crazyeyes:

• min gamle C0 kunne køre 3800 på 1.21 men var temmelig varm, nu har jeg en E0 der render 4005 på 1.256 i følge CPU-Z ( men nu er mit mobo også lidt mærkelig ) ... den kan nok med lidt mindre, men temps overstiger ikke 40-41 idle og 56-57 load så gider jeg ikke rode med det mere kører forresten 445x9

ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

MSI 1080Ti Armor OC ed

12 gb Kingston Hyper X

Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

28" Samsung U28D590D

CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

• hvis dine ram kan følge med så prøv at kører 500x8 istedet for.. og hvis dit bundkort altså også kan det. =)

Asus Maximus III Gene
    Gainward GTX470

hvis dine ram kan følge med så prøv at kører 500x8 istedet for.. og hvis dit bundkort altså også kan det. =)

hvorfor skulle jeg smækket multipleren op på 8 når mine ram fint ka køre 535mhz ;)

ka ses her og den får stadig kun 1.216volt i CPU-Z

[Blocked Image: http://i885.photobucket.com/al…9dk/th_Wolfdale4ghzoc.jpg]

CPU-Z validerings link

[Blocked Image: http://valid.canardpc.com/cache/banner/691704.png]

så nu ka det jo ik rigtig være bedre har altid ønsket mig en Wolfdale 4ghz og nu har jeg så fået det ^^

• sænker du din multiplier med 1 og hæver din FSB så kan du muligvis få mere ud af dit system totalt. Dit bundkort kan i hvertfald sagtens må over 500 i FSB, som et af de eneste.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

Oprindeligt indlæg af Ebo
    sænker du din multiplier med 1 og hæver din FSB så kan du muligvis få mere ud af dit system totalt. Dit bundkort kan i hvertfald sagtens må over 500 i FSB, som et af de eneste.

Mvh
    Sam

ved ik hvor højt mine ram ka gå, ved en del Mushkin RedLine ik vil højere end 560-565mhz så ved ik hvor meget mere jeg vil sænke den ;)

• Mine mushkin redlines kan også bedst lide at være omkring 500 - 550 (så vidt jeg husker.. lang tid siden jeg har pillet ved oc)

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

• var ikke sikkert på at dit bundkort ville være med til det.. mine Redline vil ikke over de 550 mhz.. (har dog ikk voldtaget dem, men bare ved lidt over max V)

Mit gamle P35 kan nemlig ikke rigtig bliver stabilt hvis jeg kommer over de 500 mhz på det.. er nu også ganske godt for et bundkort som snart fylder 2 år.. =P

Asus Maximus III Gene
    Gainward GTX470

• ja PsyCho jeg har os smidt min op på 8 i multiplier nu da jeg fik BSOD ved 535mhz på ram ved ikke hvorfor jeg laverede intet hårdt arbejde på maskine sad og hørte musik og skrev på mirc da frys maskinen selv om 1time for enden havde jeg sadt og gamet uden problemer.

Men nu har jeg kørt snart 34timers Orthos test uden en eneste fejl og temp kom ikke over 55°C

[Blocked Image: http://i885.photobucket.com/albums/ac53/puma99dk/th_Wolfdale4ghzoc-1.jpg]

Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    ja PsyCho jeg har os smidt min op på 8 i multiplier nu da jeg fik BSOD ved 535mhz på ram ved ikke hvorfor jeg laverede intet hårdt arbejde på maskine sad og hørte musik og skrev på mirc da frys maskinen selv om 1time for enden havde jeg sadt og gamet uden problemer.

Men nu har jeg kørt snart 34timers Orthos test uden en eneste fejl og temp kom ikke over 55°C

[Blocked Image: http://i885.photobucket.com/albums/ac53/puma99dk/th_Wolfdale4ghzoc-1.jpg]

Ja redline er ikke så gode til at OC, desværre, er ellers nogle dejlige ram efter min mening..

Du bør kunne kører lidt strammere timing så længe du kun kører 500mhz på dem.. 5-4-4-(12-14) bør være muligt for dig.. =)

Asus Maximus III Gene
    Gainward GTX470

Ja redline er ikke så gode til at OC, desværre, er ellers nogle dejlige ram efter min mening..

Du bør kunne kører lidt strammere timing så længe du kun kører 500mhz på dem.. 5-4-4-(12-14) bør være muligt for dig.. =)

måske ved på min æske til dem står der 5-5-5-15 2.1v derfor jeg ikke lige køre andet :)

• nu er jeg så begyndt at få BSOD selv efter de små 34timers stress tid jeg lavede og det får jeg når min maskine ikke arbejder, underligt nok så har ændre multiper til 7,5 igen og så må jeg se om det er nok hvis det ikke er min gfx køler som er ved gå, den har lavet lidt her på det sidste så kan evt. være den som ikke har det for godt mere :(

• NB+SB bliver jo også ekstra belastet ved OC, og det kan man ikke sådan lige stressteste, du kan prøve med mere volt til SB og hvad der ellers er til I/O controllere.

Jeg har også ofte fået BSOD osv når computeren egentlig ikke laver noget.

Af den grund gider jeg ikke bruge ret meget tid på diverse CPU/RAM tests, da andet i systemet fint kan være ustabilt. 30min cpu/ram test (prime95 blend) og 24/7 almindeligt brug plejer at være fremgangsmåden her :)

• ja, hvordan ændre man så lige det på et Gigabyte GA-EP45-UD3P ?

synes ikke lige der står noget med NorthBridge & SouthBridge i bios nemlig ellers nok bare mig som er blind når jeg er så snottet som jeg er.