Glade børn

• Inspireret af Aagaard1000 i anden tråd måtte jeg lige lege med et par fotos. Jeg er ikke nørd - overhovedet - og mit første forsøg nogensinde med Photoshop :)

Det første er ved en sø på Langelinie. Nr. 2 er fra atriumgården på rigshospitalet ved en varmluftsrist.

[Blocked Image: http://multi-byte.dk/download/Zia%20i%20Tivoli%20med%20ingen%20baggrundsfarver.jpg]

[Blocked Image: http://multi-byte.dk/download/Sia%20leger%20M.jpg]

• Nr. 2 er godt, der er noget livligt over det.. Nr. 1 er ikke lige mig.. Det ligner lidt et manipuleret billede af en sø, hvor du så har sat hende ind bagefter.. Minder mig faktisk lidt om en nyhedsudsendelse :P

Og så er jeg generelt ikke til at selve motivet er sort hvid, hvor baggrunden har farve.. det virker bare forkert at fjerne fokus fra det vigtige

• Tak for input :)

Du har faktisk ret mht. til nr. 1 - kan godt se hvad du mener.

Nr. 1 blev lavet med ACDsees color channel tool.

Nr. 2 med Photoshops history tool (genialt tool) det var dog noget mere besværligt end nr. 1

Oprindeligt indlæg af dwmc
    Jeg er fuldstendig enig nr to er klart den bedste.
    Og hvis det er første gang du roder med PS så er ret godt klaret

Vh dwmc

Takker :)

Jeg har altid brugt Uleads Photoimpact, men må nok erkende at Photoshop har nogle funktioner Photoimpact ikke råder over.

Jeg har fået blod på tanden, nu skal der tages kreative billeder af alt muligt og umuligt.

• et rigtig godt råd er at findce nogle tutorials der gennemgår basisi dimserne i PS da det ellers ofte ender med lal og man ender med at slette alt sit arbejde igen.. (been there )

og man får lidt føling med tingene :-)

vh dwmc

• Jeg følger helt klart dit råd og finder nogle tutorials på nettet. Da jeg lavede foto nr. 2 i går med "history" funktionen var jeg næsten helt færdig med undtagelse af hænderne. Jeg gemte som .psd fil for at kunne fortsætte senere. Jeg fandt så ud af at historikken var gået fløjten da jeg loadede filen igen. Det er derfor man ikke kan se hænderne på foto nr. 2 :) jeg var nødt til at croppe dem væk, da de var helt grå.