Ny computer, passer delene sammen??

  • Jeg står overfor måske at skulle skifte computer og har fundet de dele jeg gerne vil have det hele skulle gerne passe sammen, men da det er første gang jeg samler selv ville jeg lige rådfører mig her.


    Computeren skal bruge til video redigering (sony vegas 7.0) med tiden vil programmet blive opdateret højst sandsynligt til adobes programmer som kører over GPUen men til den tid kan jeg jo opgraderer den...


    Bundkort....... Gigabyte GA-EP43C-DS3
    RAM...............Corsair XMS3 3 x 2 GB 1333mhz
    Duo Core.......Core 2 Duo E8500
    Quad Core......Quad-Core Xeon X3320 6 MB
    HDD................Seagate Barracuda 7200.11 1.5 TB
    PSU.................LC Power Super Silent LC6550 V2.0 550w
    Lydkortt..........Trust Sound Expert Optical 514DX 5.1
    GPU................Club 3D 9500GT (512 MB)


    Hvilken af de 2 CPUer vil være bedst? quad coren koster ca 300kr mere... eller er der en anden bedre en?


    Mangler selvfølgelig kun et kabinet (tror jeg)så kom gerne med forslag.
    skal jeg have flere kølere eller noget i den stil?


    det er nødvendigt at der er
    1x firewire
    mulighed for 2 skærme(acer al1714)
    MJ udgang (headset)

  • Nu kan jeg ikke lige se hvilket socket type det bundkort har, du har valgt. Går ud fra det er socket 775? I dette tilfælde, er det forkert ram du har valgt. Tripple-channel er kun til Intel Core i7, så du skal vælge dual-channel.


    Ang. Xeon CPUen, så er den mest beregnet til servere, og jeg kan ikke se nogen fordel for dig, i at købe sådan en. Hvis du gerne vil have en quad-core, så prøv evt. med den her.


    Grafikkortet du har valgt, er super ringe. Ja ok det er billigt, men kan ikke se nogen fornuft i at købe sådan et svagt grafikkort til de cpu'er du har valgt. Jeg ville nok foreslå enten et 9800 GTX eller et GTS250, hvis det drejer, som om at spare lidt penge.


    Edit: Ok kan se bundkortet er socket 775. Det kan enten tage 4 x DDR2 ram klodser, eller 2 x DDR3 klodser. Vær klar over at du kan ikke mix disse to typer, så måske du burde overveje at bruge DDR2 dual-channel RAM.

  • Quadcoren vil til enhver tid gøre arbejdet med videoredigering bedre, da den har flere kerner og strenge at spille på, samtidig med at den bliver ikke nær så hårdt belastet af samme grund.


    Af kabinetter, så afhænger det jo helt af hvad man ligger vægt på mht. udseende(blingbling) eller mere rent.


    Kunne være et Antec 300, et godt og billigt kabinet, har lige set det ved SHG til omkring 400,-



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • RAM = Corsair XMS3 DHX 2 x 2 GB ?
    grunden til jeg gerne vil have DDR3 er deres 1333MHz... men hvis DDR2 kører dual channel skal deres MHz så fordobles?


    jeg har valgte den GPU fordi den har de 2x VGA stik og at jeg ikke har bruge for utrolig meget GPU kraft til "sony vegas 7"


    Kabinettet skal bare være funktionelt, det er en arbejdscomputer som kun bliver set når den bliver tændt så udsendet er ligegyldigt. et link til et kabinet ville være rart.


    budgettet er heller ikke så stort.

  • Yes 2x2 gb ram er et godt udgangspunkt,og du beholder fuld dual channel,både DDR/DDR2/DDR3 har "Dual Data Rate" altså fordobling af reel hastighed.
    Kig efter et rent DDR3 board,ex dette fra Asus hvor du også får firewire og en væsentlig bedre lydchip på boardet,så du også kan droppe det trust lydkort halløj.Gå efter quadcore,eneste rigtige til dit brug.
    Men men,imo er det tosset tidspunkt at købe på,P55,Intels nye mainstream socket LGA-1156 er lige på trapperne,har ikke helt fulgt med,men gætter på en måned el to,det havde jeg ventet på.
    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=483308
    :drink:
    De fleste gfxkort har plads til 2 skærme ?

  • Nej det vil du ikke kunne, da P55 skal bruge en 1156 CPU eller core I5



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.