Bliver du også Svimmel bag skærmen?

  • Quote

    Originally posted by Voltmod
    nogen der bliver svimmel når man sidder bag skærmen det halve af dagen eller sådan?... jeg bliver rigtig svimmel og får det dårlig ? gør du også? .. ville rigtig gerne have en løsning :)


    Mvh Voltmod..


    ville ikke have noget offtopic ;)


    Hvor stor er din skærm egentlig. Det er ikke smart at sidde for tæt på den. Jeg bliver sommetider svimmel af nogle spil, f.eks. de spil med labyrinter i, sådan a la Wolfenstein osv.
    Hvis man sidder for tæt på sin skærm mister man fokus på det udenom og så er man mere modtagelig for det der sker på skærmen. ;)
    Og ja... 60 HZ er for lidt. Ud til højre med den skærm.

  • Jeg kører 1280x1024 i 85Hz. Jeg har en alm. skærm, men er aldrig blevet svimmel af at side foran den. Heller ikke hvis jeg sidder foran den hele natten, hvilket sker ret ofte.. :]

  • Quote

    Originally posted by WalrosMcFisk
    60hz er noget som aldrig burde være lavet. Jeg kom til at sidde foran en skærm der kørte 60hz til terminsprøven i dansk stil... holdt ud i en halv time før jeg måtte sidde og kigge ned i bordet i et kvarter!


    Kunne du ikke bare ændre på skærmindstillingerne :]

  • De der små vibrationer der er på skærmen ved 60hz går bare ind og "gnaver" i skalden på én uden man lægger mærke til det - efter et par timers gaming el.lign rejser man sig og er ved at vælte omkuld :evil:


    Kører 1280*1024 i 85hz på en TFT-fætter :D

  • Quote

    Originally posted by WalrosMcFisk
    60hz er noget som aldrig burde være lavet. Jeg kom til at sidde foran en skærm der kørte 60hz til terminsprøven i dansk stil... holdt ud i en halv time før jeg måtte sidde og kigge ned i bordet i et kvarter!


    Man skal klage til skolen eller højerstående, hvis man udsættes for det. Det kan have stor betydning, når man sidder til en eksamen. Kan ikke passe sådanne ting ikke kan være i orden. 60 Hz er ikke acceptabelt.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Kører med 60 hz på en 8 år gammel 15" i 1152*864. Og jeg har aldrig haft problemer... Kun dem med varme, ilt og vandmangel. Men jeg vil meget gerne ha en ny skærm, men jeg har meget ondt i lommen for tiden, så det må vente.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Har læst man kan tage skade af at køre under 85 hz. Men overdrivelse fremmer forståelse, så det er nok rigtigt som i siger : minimum 75 hz !


    Jeg kan sidde til LAN i 3 dage uden at blive svimmel..
    Også selvom nogle spil kører 60 Hz, men jeg synes slet ikke det betyder så meget om den kører 60 hz, når det er i et spil, det er slemmere når man bare sidder i windows, eller i et tekstbehandlings program eller lignende.
    Kører 85 hz normalt @ 1280x1024

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • jeg har kørt med 75 hz... det kunne jeg også blive lidt mærkelig i hovedet af... nu køre jeg i 1600*1200 ve 120 hz.. det er fandme dejligt.. ingenting her 8)

  • Har lige opdaget at jeg konstant har kørt med 60Hz... Er faktisk ik blevet svimmel eller dårlig af det, men efter lidt trylleri med powerstrip (85Hz) er det sgu blevet noget mere behageligt bag skærmen...


    (Mærkeligt tidspunkt jeg skriver det her)