Hej, jeg kunne godt tænke mig at overclocke min CPU.
Jeg har været inde i BIOS og sætte den til 20% overclock, men jeg vil gerne højere op.
Nogen der kan hjælpe mig med hvilke ting jeg skal ændre på?
Mit system står i min signatur.
Hilsen
Lasse.
Hej, jeg kunne godt tænke mig at overclocke min CPU.
Jeg har været inde i BIOS og sætte den til 20% overclock, men jeg vil gerne højere op.
Nogen der kan hjælpe mig med hvilke ting jeg skal ændre på?
Mit system står i min signatur.
Hilsen
Lasse.
Du skal hæve din FSB i mindre nøk af gangen, saver og tester, samtdig med du skal holde øje med dine temperaturer.
Når den bliver ustabil, så hæver din volt til CPU en tak opad og tester om den er stabil, husk osse lige at justere dine ram, da de følger med op, når du skruer op for FSB.
Ram justeres, så de er så tæt på max, som muligt.
Læs. evt her for at komme godt ind sagerne, så du ikke får lavet noget helt forkert.
http://www.octeamdenmark.com/forums/index.php
Der er et par ting som du lige skal forstå, nemlig at en hver CPU er unik hvilket gør at man ikke bare kan sige at fordi du har den CPU der, så kan den komme så højt op, det er forskelligt fra CPU til CPU.
Du skal osse lige tænke over din køleløsning fordi jo højere du clokker, jo varmere bliver din CPU, så en topkøler og et godt airflow, er et must.
Du skal bruge flere testprogrammer til maskinen da det jo ikke er nok, at den er stabil i Windows, den skulle jo gerne være stabil hele tiden, de findes øverst på denne side.
Mvh
Sam
Så fik jeg overclocket lidt.
Jeg fik også lige overclocket grafikkortet.
http://img23.imageshack.us/img23/741/udkliph.png
Hvis jeg sætter FSB højere, kan Windows ikke starte.
Er der noget andet jeg skal stille på?
Er der andet jeg skal ændre på?
Hilsen
Lasse.
Hæv volt til din CPU og giv din nordbro lidt mere at leve af, bare et nøk opad, og hold øje med dine temps.
Du skal lige tænke på hvilken stepping din CPU har, da B3 bliver fandens varm og det er bare sådan i forhold til stepping G0, men det viser sig cpu-z.
Mvh
Sam
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Ebo
Hæv volt til din CPU og giv din nordbro lidt mere at leve af, bare et nøk opad, og hold øje med dine temps.
Du skal lige tænke på hvilken stepping din CPU har, da B3 bliver fandens varm og det er bare sådan i forhold til stepping G0, men det viser sig cpu-z.
Mvh
Sam
Hvad er nordbro?
Ud for stepping i CPU-Z står der bare "2".
Stepping står lige under intel logoet, det der betyder noget er hvad der står under revision, anden linie ned.
Hvilket bundkort har du ?.
Mvh
Sam
QuoteOprindeligt indlæg af Ebo
Stepping står lige under intel logoet, det der betyder noget er hvad der står under revision, anden linie ned.
Hvilket bundkort har du ?.
Mvh
Sam
Et Asus P5NSLI.
Altså som jeg "kender" Nvidia(har ikke haft et bundkort fra dem,siden nforce3 tiden), så har de det med at blive rigtig varme, og er det tilfældet så er dit OC begrænset at netop det, samtidig med du har et nv570 chipset, som jeg ikke aner en disse om, der skal andre på banen.
Mvh
Sam
QuoteOprindeligt indlæg af Ebo
Altså som jeg "kender" Nvidia(har ikke haft et bundkort fra dem,siden nforce3 tiden), så har de det med at blive rigtig varme, og er det tilfældet så er dit OC begrænset at netop det, samtidig med du har et nv570 chipset, som jeg ikke aner en disse om, der skal andre på banen.
Mvh
Sam
Okay, nu har jeg fået den på på 2,7GHz.
Kan man skrue op for CPU blæseren?
Den crasher i 3DMark06 ved 2,7GHz.
Kan det fixes?
Prøv at sænk den til 2.6 Ghz
Mvh
Sam