Et spørgsmål omkring filer indeholdende punktum på en Mac

• Halløjsa

Her er et lille spørsmål til en måske snæver skare her på tweak, men ved nogle benytter sig af Mac.

Når man opretter filer her og der, så bliver der også altid oprettet en fil, der starter med "._"

Kan man droppe den feature?

Og hvad skal det i det hele taget til for?

• hvor pokker ligger de filer sig henne hos dig?.. Har ikke kunne finde nogle af dem på min mac kører OSX 10.5.7 på en gammel G4 MDD (dual 1.25ghz)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

Oprindeligt indlæg af PsyCho
    hvor pokker ligger de filer sig henne hos dig?.. Har ikke kunne finde nogle af dem på min mac kører OSX 10.5.7 på en gammel G4 MDD (dual 1.25ghz)

Samme sted som den oprindelige fil.

Du kan iøvrigt ikke se filerne med Finder.

• Mange af de der lidt besynderlige filer bliver brugt som en del af hele indekseringen i Finder, så den hurtigere kan finde filers placering, samtidig så benytter TimeMachine sig også af dem så TM ved hvor filerne oprindeligt lå.

Men som du måske har bemærket så fylder de fleste af de filer ikke rigtig noget - og de kan forøvrigt heller ikke ses medmindre du viser skjulte filer - svarer lidt til mange temp filer i Windows

Oprindeligt indlæg af AT0MAC
    Mange af de der lidt besynderlige filer bliver brugt som en del af hele indekseringen i Finder, så den hurtigere kan finde filers placering, samtidig så benytter TimeMachine sig også af dem så TM ved hvor filerne oprindeligt lå.

Men som du måske har bemærket så fylder de fleste af de filer ikke rigtig noget - og de kan forøvrigt heller ikke ses medmindre du viser skjulte filer - svarer lidt til mange temp filer i Windows

Aha okay, så skal man slå TM og indeksering fra, hvis man vil undgå dem?

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Aha okay, så skal man slå TM og indeksering fra, hvis man vil undgå dem?

Have no idea, men det vil jeg tro.
    Undrede mig over det samme for noget tid siden og fandt det her svar på et engelsk forum, men til det jeg bruger min mac er det nu egentlig meget rart den gør det - jeg kommer tit til at slette filer som ikke skulle slettes eller ikke lige kan finde det jeg skal bruge

EDIT: Du kan også bare slå visning af skjulte filer fra, forstår egentlig ikke hvorfor du har slået den til, der er ikke ret meget der i forvejen er skjult på en mac og alt det som er er ikke særligt spændende

Oprindeligt indlæg af AT0MAC

Have no idea, men det vil jeg tro.
    Undrede mig over det samme for noget tid siden og fandt det her svar på et engelsk forum, men til det jeg bruger min mac er det nu egentlig meget rart den gør det - jeg kommer tit til at slette filer som ikke skulle slettes eller ikke lige kan finde det jeg skal bruge

EDIT: Du kan også bare slå visning af skjulte filer fra, forstår egentlig ikke hvorfor du har slået den til, der er ikke ret meget der i forvejen er skjult på en mac og alt det som er er ikke særligt spændende

Nytter ikke noget at slå visningen af skjulte filer til eller fra (har det slået fra iøvrigt), men bare ikke i den klon af Total Commander, jeg benytter.

Men sagen er nærmere den, at den laver filerne i forbindelse med webudvikling, som man er nødt til at slette.