Hjælp, problemer med RAID startup

  • Godaften folkens, idag da jeg kommer hjem og tænder min pc, støder jeg på flg. under opstartsfasen "1 error NVIDIA STRIPE 931.52G" som blinker med rødt. Jeg kører RAID 0, med 2x500GB maxtor diske, på et ASUS M3N72-D bundkort osv.
    Jeg kan så vælge "Press F10 to enter RAID setup utility" men hvis jeg gør det, kommer den så bare til at den siger "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" og intet andet.
    Jeg har aldrig før oplevet lignende problemer, og jeg har ikke installeret noget som helst, siden jeg sidst brugte min computer, hvor den iøvrigt fungerede uden problemer.


    kan det være min ene harddisk der er gået i stykker ? (jeg kan mærke/høre at begge harddiskene arbejder, når jeg tænder computeren). Og i så fald, vil der så være nogen måde, hvorpå jeg kan redde alt min data der ligger spredt på de 2 diske ??


    Eller kan det være selve mit bundkort der er gået i stykker ?


    Håber i kan give mig noget hjælp, da jeg har så mange ting liggende på de 2 diske, som jeg nødigt vil lade gå bort ;(


    På forhånd tak

    CPU: Phenom 9950 BE
    GFX: Radeon 4850 512mb
    MB: ASUS M3N72-D
    HD:2x Maxtor 500GB SATA
    Srøm: 500W Q-tec
    RAM: 2x Corsair 2048mb 1066

  • Når du bruger raid 0 og skidtet fejler, så er alle data tabt, det er netop ulempen ved raid 0. Der findes en udmærket guide til raid her på sitet, men det er jo lidt for sent nu.


    Håber du lige får liv i dyret, til at du kan redde dine data.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.