Nyt videokamera til mine forældre

• Hejsa. Mine forældre har sølvbryllup i år, og jeg vil så købe dem et rimeligt idiotsikret videokamera, som kan tage SD hukommelseskort til ikke mange penge.

Et billigt videokamera til max. 1500kr (Jeg ved det ikke er meget, men det skulle være nok til et billigt et)
    Jeg har taget et kig på disse fire:

http://www.pricerunner.dk/pc/8…1217020&c_1229125=1229125

Hvilket af dem ser bedst ud?
    Eller er det noget helt andet jeg skal se på?

Mange tak.

• Altså, man får jo hvad man betaler for ;)

Og i den prisklasse var jeg gået efter et Canon:
    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=498646

Den koster lige over 2K ja, men Canons videokamerare er nu ganske lækre, og man får meget for pengene.
    Dog skal der nok købes kort ved siden af, og så hopper prisen jo lidt der op af.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Hej. Ja, det ved jeg godt, men maksimumsprisen er på 1500,- Da mine to søskene er studerende og har ikke mange penge.

Er det der kamera slet ikke noget? Altså Panasonic'et til 1499?

Tak.

• Aner det ikke, har ikke prøvet det ;)
    -Men ved bare at man ikke får noget som ligefrem står skarpt på fjernsynet til den pris.
    Men det kan vel forhåbentlig måle sig med en god gammel video.

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Jeg ville vælge Toshiba, på grund af den høje opløsning (1080p).

• Arhh. I må undskylde mig, men jeg er meget meget ny på videokameraområdet og meget vanskelig at snakke med, og ja jeg skal senest have mit kamera her på fredag, så jeg er en lille smugle - ja...

Jeg fatter næsten ingenting af altmuligt indenfor det område. Og fcuk (ingen bandeord) de to kameraer og alt det jeg roder mig rundt i. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre :S

Men tusinde tak for svarene.

Håber en eller anden lige vil bruge 10 minutter lige på hvilket af disse der er bedst:
    http://www.pricerunner.dk/cl/8…&sort=4&viewType=standard

MANGE MANGE TAK!!!!! Jeg er virkelig glad for man bare kan skrive ind på sådan et forum her og en masse venlige folk er til at svare mig :9xo

• Jeg må desværre stå af sporet.
    Skal ikke kunne sige hvad der er bedst.
    En høj video-opløsning er jo naturligvis værd at fortrække, hvor du jo i princippet kan være ligeglad med still-billedopløsningen. Den er alligevel så ringe, at man ligeså godt kan ta billederne med en mobil til den pris ;) .

Du skal desuden lige være opmærksom på hvordan kameraet lagre filmen. Den Toshiba som filmer i 1080 opløsning, følger der vidst kun et 128mb kort med. Det er altså ikke til ret mange minutters optagelse.

Deusden er det alt over 10x zoom for meget til den slags kamerare. Der er kun digitalt billedstabilisator på. Den virker da, men kunne virke bedre. Pointen er, at mere end 10x zoom er bare for at få høje tal på specifikationerne.

• Tusinde tak....
    Jeg forstår..
    Jeg tjekker lidt op på de forskellige kameraer, og finder nogle anmeldelser :)

Men det der panasonic til 1499 skulle have en ringe billedkvalitet ifølge anmeldelserne. Så det bliver sq nok ikke det..

Men mange tak for hjælpen :)