Bil spørgsmål, håndbremse giver sig ikke

  • Og i mange andre biler sidder det under det der håndbremse-dækken, under bremsen. En lille skrue eller møtrik.
    I min egen sidder det når man løfter "gulvet" i armlænet bag håndbremsen.


    Nogle har også selvopstrammende, hvor du kan tænde bilen, trykke fodremsen ned, så håndbremsen, så fodbremsen, osv.. Så sidder der nogle tapper og griber fat, og opstrammer den, hvis altså ikke fodbremsen virker med skivebremser bag til.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Arh, det system har min egen så ikke ;) .
    Og et par velholdte bremser burde det virke på.
    Gjorde det da i hvert fald på min tidligere bil.


    -Det da værd at prøve

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bit Phreak
    sorry for offtopic men kan se at i har fundet en løsning


    jeg har en volvo v40 hvor håndbremsen er blevet temmelig slap og har problemer med at holde bilen. er det svært at stramme sådan en op og hvad skal man evt gøre


    Det du nok skulle gøre, er at få bremserne tjekket. Især klodser, skiver og tromler.


    I min VW polo (anno 2000) var det i sin tid bremseklodserne foran der næsten var slidt ned (fik at vide, ca. et par måneder til og jeg havde siddet en dag uden bremser :rolleyes: ). Efter der kom et nyt sæt i, blev håndbremsen strammet gevaldigt op. Skivebremser kan nemt tjekkes med en lommelygte (man kan nemt se hvor slidte klodserne er med det blotte øje).


    sørg ligeledes for at alt sådan noget med bremsevæske at der er nok af det ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SenZer
    Hvorfor en bil har du.. For jeg er pænt sikker på at alle de biler jeg har lavet har haft selv justering.


    Det er en kia Ceed SW, med skiver bag til som virker ved fodbremsen, og tromler når man bruger håndbremsen, så de virker derfor uafhængig af hinanden.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Ja så er det jo klart ;) Jeg snakker om tromler :D
    Sådan en køre ellers rigtig godt.. Helt klar den bedste kia jeg har kørt i.


    Foxx så havde du da masser af tid :) der er nogen gange folk kommer ind når de er helt væk. og det går jern mod jern. Enlig er det ikke verden undegang for man kan stadig bremser. Men ens skiver bliver meget hurtig sildt i stykker.. Man ser det oftes ved unge.. de køre bare, og er ligeglad med deres bil..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SenZer
    Man ser det oftes ved unge.. de køre bare, og er ligeglad med deres bil..



    I 9 ud af 10 tilfælde er det fordi de unge ikke har råd til at få bilen på værksted


    De kommer først når skaden er sket.


    Den billigste måde at have bil er at følge service bogen ;)


  • Eller bare sætte sig ind i det selv, og holde den..
    Værksteder ved sgu godt hvad de vil ha for noget så simpelt som at skifte olie, bremseklodser, filtre, osv. Noget jeg bestemt kun kører på værksted og får gjort, pga. garantien

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb