Heatsink placering

• Hej. Jeg skal have vandkølet mit 8800gtx, men jeg er blevet lidt i tvivl om hvilke steder jeg skal sætte de forskellige heatsinks, og hvilke der er nødvendige

Jeg har markeret med rød på dem jeg ved skal have heatinks (fik også lige markeret selve gpu'en aner ikke hvorfor):
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/072009/hsz_big_thumb.JPG]

Mvh

"Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

Rettet en gang, sidst af pingomann ().

Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Hvorofr køber du ikke bare en fullcover blok så er du over det problem.

Du kan købe en igennem EK :D

http://ekwaterblocks.com/shop/…=21_31_42&products_id=194

blargh, det er købt -.- . Desuden er det også for at sikre mig selv, da jeg ikke ved hvor lang tid kortet har endnu. mit kølerhoved er en Swiftech MCW60-R, da det passer på mange kort :)

"Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

Oprindeligt indlæg af pingomann

blargh, det er købt -.- . Desuden er det også for at sikre mig selv, da jeg ikke ved hvor lang tid kortet har endnu. mit kølerhoved er en Swiftech MCW60-R, da det passer på mange kort :)

Du køber bare det her kit

http://www.coolerkit.dk/swiftech_mc8800_smc-p-666.html

Så har du de profiler du skal bruge til I/O, mosfet og ram :cheers:

• Hehe. Jeg har købt det hele og der er til ram, mosfet, hsi osv osv. passer også til ati kort, så har lidt svært ved at finde ud af præcis dem jeg skal bruge :P

• Jeg har sat de forskellige heatsinks på nu. Det var egentlig bare en ja/nej tråd , om der var flere end dem jeg havde markeret (udover gpu self) der også skulle heatsinks på.

Tak for dine svar :)

Jeg har sat de forskellige heatsinks på nu. Det var egentlig bare en ja/nej tråd , om der var flere end dem jeg havde markeret (udover gpu self) der også skulle heatsinks på.

Tak for dine svar :)

Okay så nej der skal ikke flere på :))

Nu skal du bare sørger for at have et airflow hen over kortet.

Jeg kører selv med en MC60-R blok lige pt på mit GTX285 jeg bruger dog den std heatsink profil til ram, I/O og mosfet men hvis jeg ikke har en blæser hen over kortet så bliver det satme varmt 8o

• Okay :)

De der heatsinks jeg har købt virker ikke rigtigt til at klæbe ordentligt fast. Hvordan får man dem til at klæbe, og gøre sig sikker på de ikke falder af.?'
    De har ligget i ca 2½ time med noget oven på sig, men det ser ikke ud til at hjælpe.

Rettet en gang, sidst af pingomann ().

Okay :)

De der heatsinks jeg har købt virker ikke rigtigt til at klæbe ordentligt fast. Hvordan får man dem til at klæbe, og gøre sig sikker på de ikke falder af.?'
    De har ligget i ca 2½ time med noget oven på sig, men det ser ikke ud til at hjælpe.

Har du renset overfladen først med isopropyl alkohol?

Det skal du nemlig gøre ellers klæber du ikke ordenligt har brugt nogle heatsinks magen til og de er faktisk ret ringe :rolleyes:

Har du renset overfladen først med isopropyl alkohol?

Det skal du nemlig gøre ellers klæber du ikke ordenligt har brugt nogle heatsinks magen til og de er faktisk ret ringe :rolleyes:

Altså heatsinks med 3m tape? vi har ikke noget isopropyl :rolleyes: andet man kan bruge?

• ah, de heatsinks driver mig til vanvid, man skal bare nippe til dem så falder de af --..-- Kan de godt finde på at falde af når de bare sidder, eller vil det blive bedre når de varmes op?

SKAL man sætte clips/spænder ved alle fittings?

ah, de heatsinks driver mig til vanvid, man skal bare nippe til dem så falder de af --..-- Kan de godt finde på at falde af når de bare sidder, eller vil det blive bedre når de varmes op?

SKAL man sætte clips/spænder ved alle fittings?

Hvis du ikke vil have at slangerne falder af så er det nok en god ide :razz:

Men der skal lidt varme til før de sætter sig rigtigt men jeg føler med dig det er mega irriterene når man lige sidder og laver et eller andet også kan man høre at det lige pludselig siger dask også ligger der en heatsink eller to i bunden af kabinettet :rolleyes:

Hvis du ikke vil have at slangerne falder af så er det nok en god ide :razz:

Men der skal lidt varme til før de sætter sig rigtigt men jeg føler med dig det er mega irriterene når man lige sidder og laver et eller andet også kan man høre at det lige pludselig siger dask også ligger der en heatsink eller to i bunden af kabinettet :rolleyes:

rijugoewtohg har ingen clips. Håber min ven har 4 clips. Hvis jeg vidste hvilket arbejde dette vil have været, havde jeg aldrig gjort det. Det er lort på lort hele tiden :boxed: (eller det var for mig)

Hehe.

rijugoewtohg har ingen clips. Håber min ven har 4 clips. Hvis jeg vidste hvilket arbejde dette vil have været, havde jeg aldrig gjort det. Det er lort på lort hele tiden :boxed: (eller det var for mig)

Hehe.

Du kan jo bare bruge nogle strips det er lige så godt :D

Du kan jo bare bruge nogle strips det er lige så godt :D

ah, hvor er jeg glad for at du siger det!!

Strips er ligesom gaffa tape uundværlig :))

:goodpost:

gaaah, den laver et lille leak ved pumpe udgang. Tror der er en fejl i gevindet, så tror lige jeg henter papegøje tangen eller hvad den hedder ´:)