K: Recovery cd Win XP proff

  • Hej med jer.


    Er der mon nogen der ligger inde med en recovery cd til en Dell XPS M1730 eller anden bærbar XPS, jeg kan købe? Det skal være en Win XP Proff. Engelsk udgave, som alle XPS modeller kører med hvis de ikke kører Vista. En kopi er også udmærket.
    Jeg har kontaktet Dell i USA og fik at vide den skulle bestilles via kundeservice via mail, men nu er jeg 4 gange blevet sendt frem og tilbage mellem Dell Danmark og Dell USA, så det er åbenbart lettere sagt end gjort. Recovery cdén mangler jeg, fordi jeg ved en fejl ikke fik den med ved købet af bærbaren, og opdager det først 1 ½ år efter, så nu vil jeg lige prøve her om der er en hjælpsom sjæl der har sån en cd.

  • Du kan vel installere fra en normal XP Pro eng. disk og selv downloade alle drivere samt tilføjelsesprogrammer fra Dells hjemmeside? Har jeg selv gjort med bl.a. Lenovo og HP maskiner.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Goaguy
    Du kan vel installere fra en normal XP Pro eng. disk og selv downloade alle drivere samt tilføjelsesprogrammer fra Dells hjemmeside? Har jeg selv gjort med bl.a. Lenovo og HP maskiner.


    Ja det troede jeg også, men den vil ikke installere fra en normal cd.
    Jeg fik af Dell at vide at deres installationscder er de eneste der kan bruges til Dell maskiner.
    Det er noget med en eller anden kode der skal bruges, og den ligger kun på Dell cderne.
    De Amerikanere er nogen gange lidt for smarte:)
    Men tak for rådet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prosasan
    det er noget være humbug det der, jeg har w7 på min og det er en rc, så bare hent en geniun xp pro cd på nettet og brug koden fra mærket under din bærbar på den.


    Den er nu god nok med at der kun kan bruges en Dell recovery cd. Jeg har en guinine cd, men den vil den altså ikke "spise"


    Jeg har haft det samme problem med en Dell Inspiron, men der var Dell så flink at sende en ny cd til mig, og så virkede det.

  • Tillykke med det så kan du bare lukke din tråd. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate