Kan flere brugere på samme computere dele STEAM-spil?

• Hey

Her i familien har vi lige købt Empire: Total War, der som bekendt afvikles via STEAM.

I øjeblikket spiller vi begge (knægten og jeg) på min steamkonto. Jeg ser dog hellere, at han får sin egen Steam-konto og i øvrigt afvikler via sin egen brugerprofil på Vista.

Kan han det?

Hvis han opretter sin egen steamkonto og vil installere spillet, vil den så ikke bare bede om reg.nr. på spillet en gang til og så konstatere, at det er installeret en gang (fordi jeg jo bruger samme reg.nr. på min konto).

Vh
    Kasper

• Helt rigtigt som du selv siger.

Den vil melde fejl at spillet allerede er registeret til din spil konto.

Det eneste i kan gøre at afvikle din konto på hans computer så han kan spillene. Jeg mener dog ikke du kan spille spillet på samme tid som din knægt.

• ... Det er da en gang bæ...

Dvs. at i princippet, så køber man spillet pr. bruger??! Og han og jeg kan ikke opretholde hver vores stats, friends, communities etc?

Hvis det er rigtigt, så er setup'et ved Xbox'en da bare en milliard gange bedre.

• Det er sådan jeg har forstået det ja.

Jeg kan f.eks heller ikke installere mit DOD-S på min bærbar på en anden steam account der melder den fejl men jeg kan sagtens bare åbne min normale steam account også hente spillet ned og spille løs.

Tror systemet bygget op sådan at steam kan få mest mulig penge ud af det... :crazyeyes:

• Well, tak for hurtigt svar trods det sene tidspunkt :cheers:

Hører gerne fra andre, der vil be- eller afkræfte? Det undrer mig, at sådan et rigidt møgsystem kan overleve.

• nej du kan ikke bruge det samme spil på 2 steam accounts. man køber et spil per account, men man kan sagtens "låne" sin account ud. personligt syns jeg nu det er fair nok at et spil er låst til ens account og ikk kan gives videre, hvis ikk var der nok ikk blevet solgt mange spil hvis man bare kunne få det gratis fra en anden bruger der var færdig med det.

så altså, I kan sagten dele en steam account som i gør nu. men I kan ikke oprette en ekstra steam account og så "dele" det spil i har købt til den account ud så i kan spille det fra begge steam accounts... der er kun en vej, der skal penge op af lommen hvis I vil have hver jeres steam account med det spil.

jeg vil dog anbefale han får sin egen steam account no matter what, han får med garanti brug for den..

• Jeg er helt enig med hfriis her. Jeg synes også det er helt ok at spillet er låst til en account. Det er jo det samme når du går ud og køber et spil, der kan du heller ikke bruge det på flere computere, men er nød til at købe et til hver computer.
    Vil ikke mene der er noget møg system over det overhovedet, de skal jo også tjene på det 8) (desværre)

Amd Phenom II X4 955 BE - Kølet af Scythe Mugen 2 Rev. B
    Asus M4A87TD/Usb 3
    Kingston Hyper X 2x2 GB 1600Mhz
    XFX Radeon HD 6950 2GB "Dual Fan"
    Seagate Momentus XT 500 GB/Samsung F1 750 GB
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Logitech G11/Logitech G5/Steelseries 5L/eDimensional AudioFX Pro 5+1

Oprindeligt indlæg af jurge
    Jeg er helt enig med hfriis her. Jeg synes også det er helt ok at spillet er låst til en account. Det er jo det samme når du går ud og køber et spil, der kan du heller ikke bruge det på flere computere, men er nød til at købe et til hver computer.
    Vil ikke mene der er noget møg system over det overhovedet, de skal jo også tjene på det 8) (desværre)

Det er dog ikke helt rigtigt ;)

Du an sagtens gå ind i en butik eller købe et spil på coolshop også bruge det på flere forskellige computere.

Det skal bare ikke være et spil hvor du binder dig til et eller pis via nettet så kan man sagtens :)

• Nå ja det selvfølgelig rigtigt, det var mig der fik en mindre hjerneblødning :boxed:. Nok fordi jeg stort set altid spiller på nettet :razz:

Asus M4A87TD/Usb 3
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220

Oprindeligt indlæg af jurge

Nå ja det selvfølgelig rigtigt, det var mig der fik en mindre hjerneblødning :boxed:. Nok fordi jeg stort set altid spiller på nettet :razz:

Hjerne blødningen kan forekomme på den her tid af døgnet :razz: :))

Men godt vi er enige :cheers:

Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha

Hjerne blødningen kan forekomme på den her tid af døgnet :razz: :))

Men godt vi er enige :cheers:

´
    :cheers:

Asus M4A87TD/Usb 3
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220

• Ok, jeg kan sagtens se ideen med Steam i forhold til at sikre mod piratkopiering osv.

For mig at se er problemet bare, at i en spilleglad familien som denne, så skal vi alle bare køre på samme account - og så går noget af det sjove af med archivements etc. Det undrer mig virkelig, at der ikke er en løsning på den.

Oprindeligt indlæg af Krs
    Ok, jeg kan sagtens se ideen med Steam i forhold til at sikre mod piratkopiering osv.

For mig at se er problemet bare, at i en spilleglad familien som denne, så skal vi alle bare køre på samme account - og så går noget af det sjove af med archivements etc. Det undrer mig virkelig, at der ikke er en løsning på den.

Der er skam en løsning køb et spil mere :razz: