Windows 7

  • Heysa.


    Hvordan er windows 7 at køre med, har en kammerat der køre med det og han siger det er vildt hurtig i forhold til vista (jeg køre vista 64)


    Er det stabilt og godt med drivere til graf kort o.s.v, har tænkt på at anskaffe det nemlig, men ville lige høre herinde først :)


    og ikke mindst hvordan er det at køre spil med

    EX58-UD3R Core i7 920
    6 GB DDR3 Ram
    ASUS GeForce GTX 295
    750W Corsair
    Windowns 7 Ultimate 64bit
    24" ASUS - VK246H (16:9)
    Mus + Tastetur: Steelseries

  • Altså "Vildt hurtigt" er måske lettere overdrevet, men vil da mene, ud fra min egen erfarring, at det kører en del bedre en Vista. Selv om det er Beta/RC, så er det meget stabilt, og jeg synes selv total oplevelse af W7 slår Vista med flere længder.


    Jeg har kun fundet meget få programmer + spil det pr. default ikke ville starte i W7, men det kunne fixes. Jeg går IKKE tilbage til Vista !!!


    edit: Glemte lige driverne: W7 finder langt flere ting automatisk end Vista, men da det stadig ikke er officielt udgivet, kan der være ældre hardware, hvor der endnu ikke er frigivet drivere.

  • hørt hørt!
    w7 er klart en forbedring. Jeg er kun stødt på meget få inkompatibilitetsproblemer.
    Da vista udkom kørte det meget ringe, krævede mange resourcer og lavede mange problemer med ældre hardware og software, men nu er det blevet et dejligt styresystem, som jeg langt foretrækker over winXP.
    Så når windows 7 RC er hurtigt stabilt og kompatibelt, tegner det rigtig godt! :))

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Jeg har det sådan med de Vista'er jeg har prøvet når du trykker, så tænke tænke tænke tænkte tænkte tænke og så åbner vi, med Windows 7 føler jeg det er lidt som Windows XP at vi lige tænke tænke og så åbne, selvfølge afhængelig af hva man laver på sin pc :)

  • Jeg har også været glad for vista. Da min computer var begyndt at blive lidt langsom, ville jeg prøve w7
    Kan godt sige at jeg mærkede en stor forskel. den flyver lige in på skrivebordet. hvor vista tog meget langtid.


    Jeg har kun oplevet 1 program der ikke virker.. Demon tools. eller køre alle mine driver fint med vista 64 bit.


    puma99dk du tror ikke du havde slået det der sikkerheds noget på.? For jeg har aldrig oplevet at det var langsom på den måde

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SenZer
    Jeg har også været glad for vista. Da min computer var begyndt at blive lidt langsom, ville jeg prøve w7
    Kan godt sige at jeg mærkede en stor forskel. den flyver lige in på skrivebordet. hvor vista tog meget langtid.


    Jeg har kun oplevet 1 program der ikke virker.. Demon tools. eller køre alle mine driver fint med vista 64 bit.


    puma99dk du tror ikke du havde slået det der sikkerheds noget på.? For jeg har aldrig oplevet at det var langsom på den måde


    SenZer nu køre jeg ik Vista, testede den som Beta den gang den kom, og de andre Vista maskiner jeg har sadt ved, der ka jeg max sidder 15min så får jeg første fejl op på skærmen :)



    ik for at modsige dig men Daemon Tools virker fint bruger den selv, du ska bare installer SPTD v1.58 så funker det har os lavet en tråd om det for knap 3 måneder siden ;)


    Daemon Tools Lite til Windows 7


    men den ka hentes fra http://www.disc-tools.com/download/daemon hvor SPTD v1.58 er med i nu.


    What's new:
    - Windows 7 beta supporting (SPTD 1.58 );


    den har været ude siden den. 23 April :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SenZer
    Okay. jeg har aldrig haft problemer :)


    Sen den gad jeg godt ha set noget før!!! :boxed: tak for det..


    det var så lidt SenZer, jeg installer altid SPTD v1.58 selv om så Daemon Tools :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SenZer
    Hvad gør det`? er det en update så man kan brug flere programmer?


    http://en.wikipedia.org/wiki/SCSI_Pass-Through_Direct


    SCSI Pass Through Direct (som regel forkortet SPTD, filename "sptd.sys") er en enhedsdriver udviklet af Duplex Secure Ltd, der giver en ny metode til at få adgang til lagringsenheder. Den SPTD API er ikke åbent for offentligheden (ASPI fra Adaptec og SPTI (SCSI Pass-Through Interface) fra Microsoft er dokumenteret alternativer). SPTD bruges af Daemon Tools og Alcohol 120%. Det er kendt for at være uforenelig med kernel-mode debugging herunder WinDbg og Microsofts andre kommandolinjen debuggers samt SoftICE


    bare lige hurtig google oversæt, da jeg er på vej i bad...


  • Så blev den ged vidst barberet :9xo

  • Vil takke dem der har skrevet, med info og viden om windows 7, tror jeg vil gi mig i prøve med det :-)
    tak igen

    EX58-UD3R Core i7 920
    6 GB DDR3 Ram
    ASUS GeForce GTX 295
    750W Corsair
    Windowns 7 Ultimate 64bit
    24" ASUS - VK246H (16:9)
    Mus + Tastetur: Steelseries