Har forbindelse til internettet, men kan ikke vise sider?

• Hey all,

Jeg har et problem.
    Jeg har en laptop som sagtens kan få forbindelse på internettet og jeg kan også godt logge på messenger for at chatte + overføre filer.

Problemet er at jeg ikke kan åbne nogle sider via IE eller FireFox.

IE siger: "Internet Explorer kan ikke vise websiden"
    FireFox siger: "Ude af stant til at oprette forbindelse - Firefis kan ikke oprette en forbindelse til severen da.start3.mozilla.com."

What to do?

Mvh
    Malik

• Har du noget internet security produkt installeret? hvis ja, deaktiver og prøv igen.
    Har du evt prøvet om der overhovedet er hul gennem port 80? hvis ikke se nedenfor.
    Har du aktivt installeret noget før det holdt op med at virke? hvis ja, afinstaller det.
    Holdt det op med at virke efter den har kørt windows updates? hvis ja, prøv at rulle systemet tilbage til sidste weekend
    Har du en proxy mellem dig og internettet? hvis ja, check om den virker.

test af port 80:
    [win]+r (kør)
    cmd [enter]
    telnet [enter]
    o google.com 80 [enter]
    [enter] (et par gange)

flytter curseren sig (venstre side) er der hul igennem.

Virker det ikke får du efter nogen tid en blah blah blah Connection failed besked og du skal fejlfinde netværk/ids/firewall

Edit: Ved port test kan du også prøve at skrive moo eller 123hest eller noget, og hvis der er hul igennem får du en html smøre om bad request eller lignende.

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Rettet en gang, sidst af neiro ().

Oprindeligt indlæg af neiro
    Har du noget internet security produkt installeret? hvis ja, deaktiver og prøv igen.
    Har du evt prøvet om der overhovedet er hul gennem port 80? hvis ikke se nedenfor.
    Har du aktivt installeret noget før det holdt op med at virke? hvis ja, afinstaller det.
    Holdt det op med at virke efter den har kørt windows updates? hvis ja, prøv at rulle systemet tilbage til sidste weekend
    Har du en proxy mellem dig og internettet? hvis ja, check om den virker.

Jeg har deaktiveret internet security produkterne.
    Jeg forstod ikke meget af hvordan jeg skulle teste port 80? - men jeg googler det lige om lidt :)
    Jeg aner ikke om der er installeret noget for nyligt :S det er en af min mors veninders laptop jeg sidder med (har mest af alt lyst til at re-installere vista).
    Jeg ved ikke om der er en proxy imellem? - hvordan tjekker jeg det

• den nemmeste måde at checke proxy delen, er vel at tage maskinen med et andet sted hen hvor der er noget andet internet.

Angående port 80, så er det bare at skrive det jeg skrev tidligere
    har du vista kan du i øvrigt bare skrive telnet i søgefeltet i bunden af din start menu, og så fortsætte med o google.com 80
    ved dog ikke 100% om telnet er installeret som standard på en vista home.

port 80 er det du bruger til 'normal internet trafik' og o google.com 80 fortæller telnet at den skal forbinde til google's søgemaskine på den port. Når den har gjort det ville ie eller firefox normalt sende noget html noget, og så modtage søgesiden - men hvis du bare skriver et eller andet og trykker enter, sender google dig en du er en idiot besked, og så ved du jo det virker. Sender den ikke noget og du får en connection failed besked, så har du ikke hul igennem fra dit software til netværket - hvilket typisk skyldes sådan noget som en personlig firewall (zonealarm, symantec internet security etc).

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

den nemmeste måde at checke proxy delen, er vel at tage maskinen med et andet sted hen hvor der er noget andet internet.

Jeg sidder herhjemme med to mobile modems - begge modems virker på denne laptop jeg sidder og skriver på nu :)
    Det ene modem er fra TDC og det andet fra TELMORE.

Angående port 80, så er det bare at skrive det jeg skrev tidligere
    har du vista kan du i øvrigt bare skrive telnet i søgefeltet i bunden af din start menu, og så fortsætte med o google.com 80
    ved dog ikke 100% om telnet er installeret som standard på en vista home.

Lader ikke til at telnet er installeret - men jeg kan måske hente det manuelt fra denne laptop og smide det over på den anden :)

port 80 er det du bruger til 'normal internet trafik' og o google.com 80 fortæller telnet at den skal forbinde til google's søgemaskine på den port. Når den har gjort det ville ie eller firefox normalt sende noget html noget, og så modtage søgesiden - men hvis du bare skriver et eller andet og trykker enter, sender google dig en du er en idiot besked, og så ved du jo det virker. Sender den ikke noget og du får en connection failed besked, så har du ikke hul igennem fra dit software til netværket - hvilket typisk skyldes sådan noget som en personlig firewall (zonealarm, symantec internet security etc).

Ah okay.. så hvad f#nden gør jeg hvis jeg ikke har hul igennem?

• Jeg har installeret noget som hedder Mocha Telnet, og umiddelbart lader det ikke til at der er adgagn til port 80.

Den siger ihvertfald:

"Sorry, cannot create a connection to the selected host."

Sooo what to do?

• netværksfejlfinding - jeg kan ikke guide dig vildt meget, men du kan prøve at genstarte pc'en i fejlsikret med netværkssupport og se om det hjælper.

• ps. telnet er en del af windows's program pakke - kontrol panel - programmer - windows komponenter

ps. telnet er en del af windows's program pakke - kontrol panel - programmer - windows komponenter

Okay - tak for hjælpen :)

Lader ikke til at jeg kan løse problemet :/

Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Prøv at definer din DNS'er i windows...
    Så virker det helt sikkert..

Selvom det står til auto, så smid DNS'en ind alligevel..

God ide - eller prøv at gå på en hjemmeside via ip nummer for at se om det er problemet f.eks. http://82.103.136.11 (tweak)

Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Prøv at definer din DNS'er i windows...
    Så virker det helt sikkert..

Selvom det står til auto, så smid DNS'en ind alligevel..

Hvordan gør jeg det? :)

Oprindeligt indlæg af malke

Hvordan gør jeg det? :)

start - kør - cmd - ipconfig /all - aflæs dns og indtast manuelt ; men hvis det andet jeg skrev ikke virkede, så gør det her heller ikke.

Du har et netværksproblem, og hvorfor kan vi ikke via telepati eller internet fortælle dig. Prøv evt fra fejlsikret med netværkssupport, eller prøv systemgendannelse.

start - kør - cmd - ipconfig /all - aflæs dns og indtast manuelt ; men hvis det andet jeg skrev ikke virkede, så gør det her heller ikke.

Du har et netværksproblem, og hvorfor kan vi ikke via telepati eller internet fortælle dig. Prøv evt fra fejlsikret med netværkssupport, eller prøv systemgendannelse.

Okay, lader til at jeg må igang med at genoprette systemet :)

Tak for hjælpen ihvertfald ;)