Genstarter pga. GFX

  • Hej Tweak'ers.
    har problemos med computos.
    Kommer hjem og tænder mind com. Den starter som den plejer, dvs. denne gang kommer der ikke billede på. Har oplevet det én gang før med den samme maskine, dengang var det et problem med driveren. Det var en gang sidste år. Denne gang troede jeg så problemet var det sammen, så gjorde samme som sidst, fjernede den eksisterende driver, og indstallerede den nyeste fra nVidia. Det gjorde så ingen forskel. Det der sker er, at når jeg vil ændre på hvilken som helt GFX setting, så genstarter maskinen. Også lige efter installeringen af den nye driver, uden at jeg gjorde noget som helst. Somme tider kommer der ligsom et vrid i billedet, somom kortet er OC for meget. Men det er ikke OC og det har aldrig været det. Det virker ok i fejlsikret tilstand, dog kan jeg kun køre den laveste opløsning og vil jeg ændre den genstarter maskinen.
    Jeg tror personligt at kortet er ved at stå af.
    Hvad siger i?
    Har i oplevet dette?


    Mvh. Brian

  • Hvis den kan starte op i fejlsikret tilstand er det næsten 100% sikkert driveren.
    Hvilket kort er det og hvilken driver og styresystem bruger du?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • System oplysninger tak. Kan forstå der har været lidt problemer med det hele tiden. 8)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate