Optimal luftstrøm i kabinet

• Hej

Jeg har et Spire Pininfarina kabinet (http://www.spirecoolers.com/ma…uct_detail.asp?ProdID=549) og jeg er ved at finde ud af hvordan jeg får den bedste luftgennemstrømning i det.

Jeg har indsat en "lille" tegning i bunden af hvordan kabinettet er opbygget og hvilke blæsere jeg har.

Det jeg lidt er i tvivl om og håber på hjælp med er:

1. Skal blæseren ved hardisk-racken (markeret nr. 2) blæse ind eller suge ud?

2. Skal jeg installere en blæser i vinduet markeret med nr. 5? Hvis ja hvilken vej skal den blæse.

Mvh
    Martin

[Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/062009/kabinet-layout_big_thumb.jpg]

(http://peecee.dk/upload/view/177146 hvis i vil se det større)

• Hvis jeg var dig ville jeg starte med at tænde blæseren som sidder oppe i PSU'en og så se om det er nødvendigt med mere.. =) hvad har du af hardware inde i den?..

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

• 2 og 5 skal blæse ind i kabinettet for at få den bedste virkning.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Psycho:

Min PSU er passivt kølet så vil helst ikke slå fanen til da pointen så går af at have en passiv.
    Fanen er kun beregnet til at starte ved startende overophedning:

Kort fortalt har jeg:

CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
    Bund: MSI 790GX-G65
    RAM: Patriot PDC34G1600LLK, 2x2048MB
    Grafik: Radeon R4890
    + bruger Noctua blæsere til cpu og case.

Ebo:
    Det var også det jeg havde forestillet mig, men var lidt i tvivl om det ville skabe turbulens ved indtaget i fronten. Var heller ikke sikker på at 80 mm udsugning var nok når jeg har en fanless passiv kølet psu. Men hvis det giver problemer kan jeg selvfølgelig købe en PCI Exhaust Fan

• Det er jo lidt af et dilemma, som du har skitseret der. Jeg kan udemærket forstå, at du gerne vil have så lydløst et system som muligt, men det kommer med en pris.

Den manglende køling. Jeg sad lige og læste specs på dit kabinet, og kan forstå, at der ikke er plads til at sætte en større blæser bag i maskinen altså gå fra en 80 til 120 mm, som ellers ville være den pålagte vej at gå.

Det at du sætter 2 blæsere i siden på plads 2 og 5 burde ikke være et problem, da det i mine øjne er bedre med en anelse extra luft, fremfor slet intenting især når nu somren kommer og der bliver varmt overalt.

Du har jo Noctua blæsere isat, som er noget af det meste lydløse, som du kan købe, så jeg vlle smide sådan 2 mere i, jeg ved godt de er dyre, men kvalitet koster.

Jeg tvivler på at 2 blæsere i siden vil "ødelægge" dit airflow, da du har en 120 mm monteret i fronten til indsugning, og er den af bare en nogenlunde kvalitet og flytter en del luft ind, så ligger den så højt et tryk, at de 2 andre ikke vil have den store indvirkning på airflowet. Til gengæld vil du få lidt mere bevægelse indeni kabinettet og derved køling af dine komponenter på dit bundkort samt køligere luft til dit GFX.

Idag kan du jo få højtydende PSU'er, som ikke siger en dyt, med en 120 eller større blæser i, det ville nok være det optimale i dit tilfælde, set med mine øjne, MEN nu har du jo den passive kølet. Jeg ville leve med den smule støj, som den generer og slå blæseren til, simpelthen for at få den til at hjælpe med at fjerne varm luft indenfra dit kabinet.

Jeg kan jo se på dine specs, at du har et fint system, der yder godt, MEN filmen knækker lidt for mig, når et højtydende system ikke skal sige en prut.

Ellers skal du investere i et godt ydende vandkølingssystem, som er stort set lydløs samt en meget fin køleevne.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Hej

Hvis jeg skal købe en silent psu istedet for en fan less har i så nogen forslag.

Havde kigget lidt på følgende:

NorthQ NQ-4775-650b-flex Black Magic Flex

NorthQ 4775-500BU2 Ultra Silent PSU

Antec NeoHE 550PEC

CoolerMaster eXtreme Power RP-650-PCAP

Jeg vil gerne have noget støjsvagt og helst med variabel rpm så den larmer mindst muligt når den ikke er presses.

Den jeg egentlig har bestilt (som jeg overvejer at annullerer) er:

NQ-4350GP-FL NorthQ 500W NQ-4350GP-FL Fanless

Jeg går ikke efter en fuldstændig lydløs computer da jeg godt ved det ikke er muligt, men ønsker bare noget så støjsvagt som muligt da min gamle konfiguration lød som at være ved siden af en jetjager.

Mvh
    Martin

• antecs earthwatts er ekstremt stille.....uanset om det er 80mm blæsere der er i dem....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Corsair HX620 eller den North-Q flex 650 watt de støjer cirka lige meget og er opbygget på nøjagtig samme måde med modulære kabler.

Begge strømforsyninger er meget gode og rigtig støjsvage :9xo

• Ville gå efter en Antec eller en Cosair

Mvh
    Sam