Hjælp til OC af i7 920

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    a hva for en fisk? :crazyeyes:




    Det er noget der er inde under cpu indstillingerne. Ved bare ikke om det skal være slået til eller fra.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af recruit




    Det er noget der er inde under cpu indstillingerne. Ved bare ikke om det skal være slået til eller fra.


    Nå mener den er slået til ved mig.


    Har slået C1E, speedstep og en eller anden thermal funktion fra kan ikke lige huske hvad den hedder :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    De samme indstillinger som jeg køre med :cheers:




    Så er det ikke det der driller......


    Har stadig problemer med at få den stabil når jeg sænker Vcore.

  • Er det ikke lidt farligt at slå thermal monitoring fra?


    Så lukker CPU'en ikke ned hvis den bliver overophedet...

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Er det ikke lidt farligt at slå thermal monitoring fra?


    Så lukker CPU'en ikke ned hvis den bliver overophedet...



    Så kan det godt være at jeg skal slå det til igen når jeg kommer hjem.


    Kan stadig ikke få den stabil ved 195x19.......

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Er det ikke lidt farligt at slå thermal monitoring fra?


    Så lukker CPU'en ikke ned hvis den bliver overophedet...


    Korrekt men hvem gider bekymre sig om det hvis cpuen nu f.eks blevet kølet af tøris eller ln2? :))


    Det plejer bare at give en bsod når den bliver for varm :)

  • Min kører stabilt på 195x19 ved 1,18v og den varmeste kerne er 64-67 grader maks. Jeg havde den oppe og vende på 20x195 på omkring ~1,20 - 70 grader men på grund af ren noia clockede jeg den ned til 19x195. Min knowledge omkring core I7 overclock er stadig for skrøbelig til jeg vil derop af. Hvor højt kan jeg presse bclk på et UD4 motherboard? Syntes at have læst at grænsen er omkring 210...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hampen
    Min kører stabilt på 195x19 ved 1,18v og den varmeste kerne er 64-67 grader maks. Jeg havde den oppe og vende på 20x195 på omkring ~1,20 - 70 grader men på grund af ren noia clockede jeg den ned til 19x195. Min knowledge omkring core I7 overclock er stadig for skrøbelig til jeg vil derop af. Hvor højt kan jeg presse bclk på et UD4 motherboard? Syntes at have læst at grænsen er omkring 210...


    Læs lige den her tråd :)


    http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=225264

  • Den er den modded bios du snakkede om :) Den lyder nice men er bange for at den konflikter med mit SLI. Jeg skal bruge en Bios update for at være i stand til at kører SLI, og jeg ved ikke om den modded udgave du linker til kan bruges, uden at ødelægge min konfiguration.


    Du bruger den ovennævnte Bios ikke? Hvor højt har du presset din bclk og pci-e?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hampen
    Den er den modded bios du snakkede om :) Den lyder nice men er bange for at den konflikter med mit SLI. Jeg skal bruge en Bios update for at være i stand til at kører SLI, og jeg ved ikke om den modded udgave du linker til kan bruges, uden at ødelægge min konfiguration.


    Du bruger den ovennævnte Bios ikke? Hvor højt har du presset din bclk og pci-e?


    Bruger den bios hicookie har givet mig F9X men har endnu ikke udført moddet.


    216 mhz blck har jeg kunne få den op på og pci-e er maks 102 mhz ellers så crasher den med det samme.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold


    Gælder det også for D0 og hvad er lige den tekniske årsag dertil?


    Kører med multi 20x...


    Ja det gælder også D0, de 950 CPUer vi kørte med i Tyskland til MSI eventet kørte vi alle (17 lande) på 23 multi selvom 24 jo er muligt med turbo, jeg prøvede også 24 multi derhjemme på vand og det kørte meget ustabilt og det var kun omkring 4.2ghz mener jeg hvor den kørte fint med 23 multi.


    Det kan dog lade sig gøre at stabilisere den ved en lige multi men det kræver noget mere volt her og der, dog ikke lige slemt med alle chips/bundkort..


    Hvad det skyldes aner jeg ikke, og har heller ikke set en forklaring på det nogen steder.


  • Så med kategoriseres som en egenskab og ikke en fejl :D


    Men godt du lige nævnte det Noxon for så er jeg lige ops på det når jeg modtager min W3450 cpu fra Nanok :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    w3540 vel ? samme som en 940 som har 23 multi som max = ikke et problem :) ved 22multien også køre elendigt på den..


    Ja det er W3540 jeg mener skrev lige forkert :D


    Men okay så skal den jo bare holdes på enten de 21 eller 23 :)

  • Sjovt som du har ret Noxon den W3540 cpu købte mig der af Nanok nægter at køre 4,2 ghz stabilt med 22x multiplier men hvis jeg sænker den til 21 så køre den klippe stabilt uden nogen problemer og med lavere vcore 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Sjovt som du har ret Noxon den W3540 cpu købte mig der af Nanok nægter at køre 4,2 ghz stabilt med 22x multiplier men hvis jeg sænker den til 21 så køre den klippe stabilt uden nogen problemer og med lavere vcore 8o


    Kunne være jeg skulle lege med min 920'er igen så. Opgav nemlig at køre med 4.2 pga. den ville have for meget vcore og qpi.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold


    Kunne være jeg skulle lege med min 920'er igen så. Opgav nemlig at køre med 4.2 pga. den ville have for meget vcore og qpi.


    Ja prøv og leg med det igen.


    Jeg er dog færdig med at lege i dag er ved at modde mit bundkort men det er pisse svært at få loddet den lille bitte modstand på igen når min lodde kolbe er så ring som den er :(

  • hvis det er bedst at have ulige multiplier, skal jeg så sætte min på 19x eller 20x
    for hvis jeg har den på 20x, viser den nogen gange 21x i CPU-Z da jeg har Turbo til

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202