Hej
Ved ikke om det er rigtige forum. Anyway jeg har vist lavet en brøler af karat
Jeg har lige skruet et system samme bestående af et Asus P6T Deluxe v2, i7 920 processor og nogle OCZ DDR3-16000 Ram. Jeg opdagede at Rammene kun kørte med 1066Hmz. Undrede mig over, at de blev automatisk detected til denne hastighed, da alt stod på auto i bios. Under DRAM frekvensen kunne jeg kun vælge mellem 800 og 1066MHz, Jeg ændrede derfor bclk frekvensen for at øge frekvensen på rammene. Gik lidt for stærkt! for i stedet for 200Mhz fik jeg indtastet 266Mhz :o Doh tænkte jeg, men jeg kunne vel ændre den når maskinen var genstartet. Wrong, maskinen starter godt nok, men ellers sker der ikke det store. Skærmen er stort og skærmens power knap blinker som om der er problemer med signalet. Jeg fået ingen fejl bip fra bundkortet, da kortet ingen højtaler har indbygget, og mit Lian-li kabinet har ligeledes ingen højtaler har indbygget. Jeg har cleared RTC RAM i CMOS ved at flytte jumperne, dette hjalp ikke. Har derfor fjernet batteriet, også uden held. Hvad kan været galt? Kan bundkortet, cpu eller ram være blevet beskadiget ? Det er kun bclk´en der er blevet ændret intet andet i bios.
Hilsen en lidende
Info:
Jeg har oprettet en tråd om dette på et par andre boards, er lidt desperat