Kør wow med flere end 2 cores

• Jeg er ved at bygge en pc der ser sådan her ud:
    Asus p6t
    Core i7 2.6
    geforce 295 gtx
    12gb corsair

Havde læst et sted at wow ikke kunne køre på flere end 2 cores men så fandt jeg et link på officiel wow forums hvordan man kan ændre dette for at få flere fps.

http://forums.worldofwarcraft.…1778017311&sid=1&pageNo=1

Nu har jeg leeched fra Tweak.dk i så mange år uden at bidrage med noget så nu følte jeg at jeg blev nød til at smide et link op til jer herinde så I kan få flere fps :)!

Venlig hilsen Anders

• Posted før, og det er ikke sådan det virker.
    Jeg kan give et kort eksempel.

V = virtuel (HT kerne)
    R = Rigtig kerne

Fx en i7 er bygget op på følgende måde:

V R V R V R V R
    128 64 32 16 8 4 2 1

Standard står WoW til at bruge kerne 1 og 2, og dermed vil den i ovenstående eksempel kun benytte én rigtig kerne. Eftersom at de er binært repræsenteret, så vil de to første kerner hedde 1 og 2 (= 3).

Ved at skifte den værdi til fx 5, så får du den første og den anden rigtige kerne - og dermed bedre ydelse.

• Med dette program kan du gøre så den henter fra CPU 3-4 også :)

http://edgemeal.110mb.com/SetAffinity/

Har lige PT. sat min WoW til at køre på alle 4 kerner, gør den uden problemer :)

• Du behøver ikke et program for at sætte affinity - det kan du gøre i task manager. Og nej, det hjælper ikke. WoW's engine understøtter kun 2 kerner - når du så be'r den om at bruge 4, så bliver den forvirret, og det sænker faktisk ydelsen.

Bluepost: You can use this to let WoW run on a specific core(s) but it only works up to two cores. If you set it on 15, you just let the game use 2 out of your 4 processors but you didn't tell it which ones.

Oprindeligt indlæg af Parla
    Har fået samlet min nye pc osv. Installeret det hele, og opdateret affinity fra 2(std) til 255(bedste med core i7) og jeg oplever 30 fps increase i dalaran

Standard værdi er 3 (binært 1 + 2). Bedste ydelse opnåes ved at ændre denne værdi til 5 (101 - dvs. at HT kernen springes over, og at du samtidig fortæller spillet hvilke 2 kerner den skal bruge).

Spillet kan ikke håndtere mere end __2__ kerner, det har blizzard også bekræftet, og det vil kun forvirre spillet at sætte den til at bruge flere. Og det vil først give mening i det øjeblik at WoW understøtter mere end 4 kerner - der er ingen grund til at bruge HT kernerne som det er nu.

• Det vidste jeg så ikke :)

Men når man ikke er så stærk på det binære tal system så synes jeg nu at SetAffinity er en ganske god løsning:)

Oprindeligt indlæg af Happy^

Jamen bestemt da :) Men hvis du synes at det er slemt med binære tal, så vil du nok ikke synes at hex er bedre ;)

Nu har jeg så heller ikke så svært med det binære, eller hexadecimal :) men mente nu generelt :P er jo ikke lige fordi matematik timerme skriger efter at lære folk det binære tal system eller hexadecimal:P