Måske et velkendt problem?

  • HelloS!


    Sidder nu her og skal have formateret en bærbar med XP Home Edition, som ikke har fået en kærlig hånd siden 2005 (Yes, it's a long time ago).
    Jeg har bare det problem, at når jeg starter computeren og booter XP cd'en, får jeg at vide at den ikke kan finde nogle harddisk - Altså når jeg er på den blå side hvor jeg enten kan vælge at REPARERE eller FORSÆTTE til hvor man kan formatere, slette eller oprette partioner


    Jeg har ikke umiddelbart noget bud på en løsning da jeg ikke har været ude for samme problem før. Jeg har prøvet at re-installere Windows direkte fra cd'en efter at windows har booted, men da får jeg at vide at dette ikke kan lade sig gøre da den eksisterende version på PC'en er nyere.


    Any suggestions?


    /MvH JuiceMelon :9xo


    P.S mit filsystem er NTFS og min Harddisk er en 120 GB SATA Harddisk, hvis det var brugbar information

  • Det er måden bios dediktere din sata disk..


    Hvilken PC er det?


    I værste nød skal du bruge en driver fra floppy for at installere.

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Det er en Fujitsu Siemens


    Model: Amilo Pi 1536
    Processor: Intel Core Duo T2300 @ 1.66 GHz
    OS: Microsoft Windows XP Home SP2
    Hard Drive: Fujitsu 100GB SATA with NCQ 5400 rpm
    RAM: 1024 MB DDR2 533 MHz, Max 3 GB
    Screen Size: 15.4 inch Clearbrite
    Screen Resolution: 1280 x 800
    Graphics: ATI Radeon Mobility X1400 128 MB (512MB Hypermemory)


    Det var lige det info jeg kunne finde. Hvordan kan jeg så ændre måden dedikterer på? Kan det evt. gøres med en USB? - min pc har da ikke floppy


    /Mvh JuiceMelon :boxing:


  • Du skal ændre hvordan den opfatter dine SATA devices. Det er en indstilling i BIOS. Er det umuligt - kan det være, når det er en præfakbrikeret maskine - skal du enten have fat i et floppydrev, som du kan ligge driveren over på, eller slipsteame driveren ind i dit windows-image..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Triple1.6
    Hvis du har en Vista cd liggende prøv at boot fra den hvis du ikk kan se hdd der så er der jo nok noget galt :) Ellers formater med den og installer på ny? :)


    Hans problem er jo netop at han ikke kan formatere, når han ikke kan se harddisken? :pokey:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Det var også sådan noget slipsteame jeg endte med at læse om et par steder på nettet. Men nu er problemet løst! Jeg prøvede 3 tilsyneladende identiske XP HomeEdition CD'er, for en sikkerheds skyld - og det gav pote. Mit engelske eksemplar af XP virkede mystisk nok (og det er præcis sådan noget præfabrikeret tis). Så sagen er afklaret, dog uden forklaring :crazyeyes:.


    /Mvh JuiceMelon