Aldersgrænse for køb af spiritus i Tyskland

Oprindeligt indlæg af tunfisk
    Da jeg var i tyskland for et stykke tid siden (et par måneder) gik jeg selv ind og købte ;) Udfyldte bare erklæringsrepporten, og så frem med passet (var 16 på det tidspunkt)

Så ingen problemer der! :drink:

jep, det samme har jeg selv gjort i sin tid hos Fleggaard og Otto Duborg (jeg var 17 på det tidspunkt de indførte det med at man skulle udfylde den der panthalløj)

Hos Zur Krone (syvkrone) og Poetzsch kan de være noget mere strikse, og forlanger typisk legitimation efter min erfaring, og Zur Krone holder sig til den tyske sprutgrænse som er 18 år

så det bedste bud vil klart være fleggaard eller Otto Duborg, men jeg aner ikke om det har ændret sig inden for det sidste års tid (siden min ven nede i sønderjylland også blev 18)

angående toldere osv, så har grænseovergangen i Padborg næsten altid været en af de mere sikre, især hvis du kører alene, da de typisk kun tjekker lastbiler og busser, men en god regel er at hvis der er toldere når du er på vej ind i tyskland, så er de der nok også når du skal hjem, så find en anden grænseovergang hvis det er. Kør ALDRIG over Kruså hvis du har planer om at bringe mere end det tilladte med hjem.

Desuden er fleggaard også nemmest at komme til fra Padborg

Har boet i Padborg og senere i en lille by ved Rødekro, og da tog vi til Tyskland ca. en gang om ugen eller hver 14. dag, og typisk når jeg tager ned sydpå til vennerne dernede, så sørger jeg da også for at fylde godt op i bagagerummet.... især med de gode billige samlekasser ;)

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Så handler man bare andre steder hvis de forretninger er så strikse. Plain and simple. ;)

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

• Personligt tror jeg lige jeg kan klare mig med de tilladte mængder - et par ture om året skulle kunne slukke den værste tørst....ellers kan man jo altid lige tage en tredie tur og hente de sidste par hundrede liter alkohol til at tage de værste abstinenser med :drink: