Vandtemp ved H20 køling

• Er der nogle (grove) retningsliner for hvor meget højere end ambient vandet "må" blive ved vandkøling?

Jeg har ingen problemer med stabilitet, men synes alligevel at vandet er liiige til den varme side - allerede idle.
    pt.e rdet ca. 8 grader over ambient. (E8400, 4.2GHz, 8800GT oc'd, NB, og ram. 3x 120mm single rads, samt FeserOne sort vand, clearplex reservoir) Temperaturen måles i reservoir.

• Hmm ja det er vel en smule højt, men så må du enten få nogle bedre blæsere og/eller en bedre radiator, og du har tjekket der ikke er støv mellem lamellerne i radiatoren ?

Med 4x120mm på 7volt har jeg en vandtemp der er ca 6-7c over rumtemp under load, med mere blæserpower og larm kan det nemt holde samme temp som rummet.

Men nu er min radiator så også noget større end de fleste.. Men samme resultat burde være muligt med de gode radiatorer man kan købe idag!

Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Rumtemp på 20c så er du sku heldig, hos mig er den 25c :)
    Er dit reservoir og dine radiatorer inde i kabinettet? for så burde du mere kigge på tempen inde i dit kabinet end temperaturen i det rum du sidder i.

Reservoir uden for på siden, rads inde i. En i bunden foran, en over den, og så en bagi. Der er lownoise blæsere på dem alle.

Case temp er 33 grader (viser rivatuner, ambient på 8800GT), rumtemp er 20 grader.

• 2 grader over ambient her på 4 x 120mm Noctuas som blæser igennem 2 x 480 GTX kølere

Ved load er den omkring 4 grader over ambient

2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200