Opstart af comp "Help"

  • Jeg sidder her, og har en kæmpe problem. Min stationær.
    Når jeg starter min comp går der 1-2-3 sek, så slukker den. Dette blir ved med at gentage sig, små 10 gange, før den så kommer i sving.
    Hvorefter jeg så skal enten trykke F1 for at komme videre, eller trykke DEL for at komme i bios


    Skal siges at dette er IKKE inde i windows den gør det, men helt fra start af comp.
    Og når den så endelig kommer i sving, er der intet med den


    Hvor Kan det være?
    Kan det være det Batt på bundkortet der evt aflader, eller hvad fanden skyldes det?


    Håber nogen her har haft prøvet den slags


    Mvh
    <----

  • Det kunne godt lyde som om at cmos batteriet er fladt og den derfor glemmer bios indstillinger når du slukker den.


    Hvis bios ikke er opsat rigtigt med hvor den skal starte med at boote fra så kan den godt brokke sig lidt

  • Den er max 2år gammel, og har aldrig oplevet at Batt skulle gå flads. Men kan jo være. Bios har jeg kun efterfølgene været inde og Load Opti. default, Som jeg har læst skulle gøre, at bios går tilbage til da den virkede optimalt.
    Men Hvis det nu er batt, Så burde den vel SLET ikk kunne starte?
    Og vel heller ikk kunne holde sig igang, når den kommer igang?
    HVis batt er problemet.. hvor skaffer man så et nyt? regner ikke med at man bare kan gå ned til den lokale Urmager og få et?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sunz78
    Den er max 2år gammel, og har aldrig oplevet at Batt skulle gå flads. Men kan jo være. Bios har jeg kun efterfølgene været inde og Load Opti. default, Som jeg har læst skulle gøre, at bios går tilbage til da den virkede optimalt.
    Men Hvis det nu er batt, Så burde den vel SLET ikk kunne starte?
    Og vel heller ikk kunne holde sig igang, når den kommer igang?
    HVis batt er problemet.. hvor skaffer man så et nyt? regner ikke med at man bare kan gå ned til den lokale Urmager og få et?


    Jo den kan sagtens selv om bios batteriet er fladt computeren lader lidt på den når den køre men det er åbenbart ikke nok.


    Men du kan finde sådan et batteri ved en isenkram forretning eller ved din lokale hardware pusher :D


    De er rimelig standard størrelse og ikke så være at finde

  • Efter at være at have været ude og købe nyt batt til Mobo samt sat det i, er problemet ikke løst. :( andre forslag? Har selvfølelig prøvet om nogen ledninger var løse.


    Kan det være at jeg for en lille uge siden tog strømmen herhjemme.. uden at have slukket for psu bagpå inden..??