Formatere bærbar computer.

  • Jeg må indrømme jeg er lidt i tvivl om hvordan man formatere en bærbar computer? Det er en HP, og vista var for installeret! - Mister man garanti, og hvor svært er det?
    Fordi på det seneste lagger den grumt, kan ikke forbinde internet og alt virker uoverskueligt på den.


    Kan jeg bruge den Vista CD jeg har til min stationære til min bærbare? det er begge Home Premium 32bit. Og så aktivere den CD-key bag på den bærbare?



    - Mvh Morten.

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • 1: I første omgang, fik du ikke en recovery CD med til din maskine, da du købte den ?, gjorde du det, så prøv om ikke den kan reparere systemet for dig.


    2: Har du et antivirus program installeret, så kør en fuld scanning på maskinen.


    3: defragmenter din harddisk evt. med et andet program end det som er indbygget windows, da det ikke er særligt godt. Jeg bruger denne her i stedet for


    http://www.kessels.com/Jkdefrag/


    Den er hurtigere, mere grundig og optimerer i en arbejdsgang.


    4: formattering. Gå ind i bios, sæt boot device, som cd/dvd, sæt din windows cd i, boot op og formater efter endt installation, så brug den kode til at aktivere windows, så fulgte med maskinen, så burde det hele køre igen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • 1; Recovery system ligger på en partion, har prøvet det flere gange - uden held
    2; Har Bullguard, og kørt det flere gange fuld scan - ingen virus, ingen malware eller noget
    3; Har kørt Windows, men det ville vel heller ikke "reperare" internet.
    4; Kan jeg bruge den Windows CD jeg købte med stationære til min bærbar hvor jeg så bare bruger CD Key som bærbare har? og ikke den som sidder på kassen med CD.

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W