GTA IV fryser

• Jeg fik spillet til jul, og det var nok først i februar hvor det startede med at fryse.
    Når det fryser kan jeg nogle gange lukke det med Ctrl+alt+delete og så lukke det, men andre gange skal jeg genstarte for at få det væk.
    Første gang det skete havde jeg spillet i single player i 3 timer, og i dag går der meget mindre tid, så måske bliver det værre, men er ikke helt sikker.

Det fryser når det loader, når jeg bare kører rundt eller går, og det fryser efter 5-10 minutter, men nogle gange først efter 1 time, men det er kun når jeg er i party mode i multiplayer

Mine specs er
    CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5400+ 2.80 GHz
    RAM: 2x512MB PC2-3200, 2x1GB PC2-5300
    PSU:Chill Innovation CP-400P2 400W
    Grafik kort: Gainward HD 3870 512MB
    Mobo: Asus M2A-VM AM2
    HDD: 500 + 250 GB

Jeg har de nyeste driverere
    Har set på microsoft update
    Den nyeste GTA IV patch
    Den nyeste ATI driver, released for 4 dage siden
    CPU / Mobo driver
    Skærm driver

Hvad er problemet?
    Har prøvet at sætte alle settings til low og opløsningen til 1280x720
    Jeg er over minimum requirements

Benchmark for ca 1 måned siden:

Har også skrevet til Rockstar Games men ved ikke hvor lang tid der går før de svarer tilbage...

Kan i hjælpe !!!TAK!!!

/edit
    Har også prøvet at geninstallere men det hjalp ikke.

• Er der et program som man kan optage ens temp. ?
    Kan se dem i ATI CCC men så skal jeg minimere spillet først, og så kan jeg ikke gå ind i det igen.

• Tror i det går væk hvis jeg formatere min com??
    Det kan være en fejl på et program eller noget, det virkede jo i starten??

Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    Er der et program som man kan optage ens temp. ?
    Kan se dem i ATI CCC men så skal jeg minimere spillet først, og så kan jeg ikke gå ind i det igen.

HWMonitor viser både minimum, nuværende og max temperatur. Prøv at spille mens du har det kørende i baggrunden og se hvad den siger ;)

Sørg også for at have alle nyeste driver og opdateringer til spil og grafikkort.

AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

Rettet en gang, sidst af KamakaziChild ().

• Er der et max. mit kort og cpu ikke må komme over :D?
    Men forvirrende, da jeg jo har kørt det uden problemer, og selv med alle settings low og mindste opløsning fryser den stadig efter 5 min.

/edit
    Har også 2x 250mm og 1x 120mm blæser?

Er der et max. mit kort og cpu ikke må komme over :D?
    Men forvirrende, da jeg jo har kørt det uden problemer, og selv med alle settings low og mindste opløsning fryser den stadig efter 5 min.

/edit
    Har også 2x 250mm og 1x 120mm blæser?

Nej, den "optager" temperaturen på CPU og GFX, så kan du, selvom du går ud af spillet, se hvor højt temperatuen har været oppe på ;)

AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

Rettet en gang, sidst af KamakaziChild ().

• Her er HWMonitor efter 20 min. Call of Duty 4 med alt på max.

[Blocked Image: http://img135.imageshack.us/img135/6669/cod420min.png]

Opdatere om lidt med GTA IV med grafik på lav og lille opløsning (hvis com ikke skal genstartes så jeg ikke kan få stats)

/edit

Settings i GTA IV, næsten så lavt som det kan blive, har kørt med meget højere.
    [Blocked Image: http://img21.imageshack.us/img21/7119/gtaivsetting2.png]

Ca. 3 min efter blev jeg nød til at lukke spillet da skærmen blev sort efter at billedet frøs.
    [Blocked Image: http://img522.imageshack.us/img522/7927/gtaivfrys110secefter1.png]

Forstår det ikke helt, da jeg spillede COD4 var temp. på GPU 25 grader højere og CPU var 3 højere?

Tror i det hjælper at formatere?
    Det er ligemeget at jeg skal til at installere alle spil igen, har ikke ret mange som jeg bruger.

• Det ser ikke ud til at være varmeproblemer. Nu når det kun er i GTA4 ville jeg starte med at tjekke at du har alle de nyeste drivere, opdates, hotfixes, MS opdates osv. Hvis det ikke hjælper prøv at geninstaller spillet og se om det gør en forskel.

• Har nyeste GPU, CPU, Microsoft, og GTA patches... på gta forums skriver de at det vil være bedst at formatere?

• Har du nyeste drivers også?
    Har du husket at hente GTA IV´s 1.3 patch?

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Oprindeligt indlæg af Malk
    Har du nyeste drivers også?
    Har du husket at hente GTA IV´s 1.3 patch?

Ja og ja, står også øverst...
    Men tror at jeg prøver at formatere når jeg engang har tid, den trænger også til det ;D

Ja og ja, står også øverst...
    Men tror at jeg prøver at formatere når jeg engang har tid, den trænger også til det ;D

Hvis du ikke har prøvet at geninstallere, så prøv det lige først. Det ville jo være unødvendigt at formatere hele harddisken, hvis det bare er en frisk installation der skal til.

Oprindeligt indlæg af KamakaziChild

Hvis du ikke har prøvet at geninstallere, så prøv det lige først. Det ville jo være unødvendigt at formatere hele harddisken, hvis det bare er en frisk installation der skal til.

Har prøvet, men hjalp ikke...

I dag efter 10 dage fik jeg en email fra Rockstar Games support tilbage hvor der stod at jeg skulle opdatere drivers, patch og DirectX :(
    Havde ellers gjort det rimeligt klart at jeg havde de nyeste, så jeg skulle slippe for sådan et svar.