Godt begynder spejlrefleks kamera

• Hey Tweak.. !

Jeg har lige pt et Canon PowerShot SX100 IS, som jeg egentlig er okay godt tilfreds med dog savner jeg manuel fokus, samt et kighul.. så nu må jeg hellere have et godt billigt begynder spejlrefleks kamera .. :) Det skal bare have manuel fokus samt kighul da det er de ting jeg savner mest ved mit nuværende kamera også skal det selvfølgelig have mulighed for at ændre på lukketider og de ting.. jeg er dog ikke inde i hvad der er godt og ville derfor høre hvad i har af forslag.. ? :)

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

• Canon EOS 1000D, billigt og godt kamera. ;)

Men ellers gør dig selv den tjeneste at finde en butik og prøve at holde Canon EOS 1000D - Nikon D40/60 og evt. Sony A200 i hånden og se hvad du hælder mest til, men af disse ville jeg selv vælge 1000D, men på den anden side holder jeg bedst på A200 af disse.

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Canon EOS 1000D, billigt og godt kamera. ;)

Men ellers gør dig selv den tjeneste at finde en butik og prøve at holde Canon EOS 1000D - Nikon D40/60 og evt. Sony A200 i hånden og se hvad du hælder mest til, men af disse ville jeg selv vælge 1000D, men på den anden side holder jeg bedst på A200 af disse.

Hvad er fordelen så ved Canon EOS 1000D iforhold til de andre du nævner ? Nu har jeg prøvet et Sony Alpha 200 og det kan jeg faktisk godt lide, men der er måske en markant forskel på 1000D'et?

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

Oprindeligt indlæg af FonZi

Hvad er fordelen så ved Canon EOS 1000D iforhold til de andre du nævner ? Nu har jeg prøvet et Sony Alpha 200 og det kan jeg faktisk godt lide, men der er måske en markant forskel på 1000D'et?

Billed kvaliteten er der ikke den store forskel i, ISO der har Canon og Nikon en lille fordel i forhold til Sony.

Skal du senere ud og invistere i et brugt objektiv/blitz m.m, så er dette nemmest hvis du har et Canon kamera.